:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
teraz 7°C

[Aktualizacja] Złotów – niby uzdrowisko [SONDA]

Administracja, [Aktualizacja] Złotów uzdrowisko [SONDA] - zdjęcie, fotografia
Portal zlotowskie.pl 13/11/2019 10:30

Wielkopolskie Zdroje – dla jednych marka, dla innych przerost formy nad treścią. Czy burmistrz będzie wnioskował o nadanie miastu statusu uzdrowiska?

Wyniki sondy przeprowadzonej na portalu zlotowskie.pl i na fanpage zlotowskie.pl na facebooku.

– Minęło już kilka lat od wprowadzenia tej marki – radna Agnieszka Jęsiek–Barabasz złożyła interpelację podczas przedostatniej sesji Rady Miejskiej Złotowa w sprawie Wielkopolskich Zdrojów. Radna złożyła wniosek o informację od władz miasta dotyczącą kosztów poniesionych na opracowanie koncepcji wprowadzenia marki oraz korzyści, jakie przez lata udało się na tym odnieść i jakie marka ma przynieść w przyszłości. Agnieszka Jęsiek–Barabasz zaznaczyła, że rozpoczyna się sezon grzewczy i mieszkańcy z przekąsem wypowiadają się o złotowskich zdrojach.

– Zdroje kojarzą się jednak z uzdrowiskiem, sanatoriami. Czy burmistrz będzie wnioskował o nadanie statusu uzdrowiska? Czy poprzez wprowadzenie tej marki zostało zauważone zainteresowanie przez przedsiębiorców naszym miastem? – pytała Adama Pulita.

Agnieszka Jęsiek-Barabasz postanowiła rozliczyć miasto z wprowadzenia marki Wielkopolskie Zdroje


Koło zamachowe

Burmistrz stwierdził, że marka Wielkopolskie Zdroje to wieloletnie zadanie i priorytetowy cel promocyjny miasta.

– Wymagający wyobraźni i czasu – po czym dodał, że główny program generuje wiele innych podprogramów wspierających. Nawiązał do miejskiej fabryki czystego powietrza, zwiększania obszarów zazielenionych, do gminy przyjaznej pszczołom, rowerom, do programu złotowskiej rodziny na 5, a także do budżetu obywatelskiego (zaznaczył, że wprowadzono go w mieście wcześniej, zanim nakazywały to przepisy). Wspomniał także o Zielonym Punkcie Kontrolnym, o programie KrajNa Weekend, o Złotowskiej Karcie Turysty – o przedsięwzięciach, które, jak przekonywał, mają na celu zwiększenie turystycznej aktywności. W jego ocenie to programy, które wynikają z tej marki. Wspomniał o kolejnym, uruchamianym projekcie „Darz Bór” – promującym walory przyrodnicze. Nawiązał też do kulinarnego konkursu Złota Gropa. Podkreślił, że podobnych rzeczy jest więcej, choćby projekt „Plaża bez peta”.

– Czego oczekujemy? – zwrócił się do radnych. Za cel uznał uczynienie ze Złotowa miejsca wygodnego do mieszkania, rozwiązanie problemu odpływu młodych ludzi. O mieście, które zachęci do prowadzenia działalności gospodarczej i rozwijania jej w tym zakresie. W ocenie A. Pulita Wielkopolskie Zdroje mają być kołem zamachowym dla małych i średnich przedsiębiorstw działających w tym obszarze.

Nie mamy podstaw

– Te działania muszą być jeszcze bardziej skuteczne – w tym miejscu nawiązał do programu dopłat do wymiany starych pieców i programu „Czyste powietrze”.

– Pomagamy mieszkańcom w składaniu wniosków o odnawialne źródła, termomodernizacje, wymiany okien – wyjaśnił.

– Jeżdżąc maluchem nie możemy nazwać go mercedesem, on nim nie będzie. Nie od razu Kraków zbudowano. Te działania musimy realizować konsekwentnie i dokonywać tych zmian – burmistrz porównał Złotów Wielkopolskie Zdroje do klasycznego rozumienia pojęcia uzdrowisko.

– Czy mam ambicje dokonać ustawowej zmiany? Wystąpić o to, aby nadać statut uzdrowiska? Może kiedyś. Dzisiaj nie mamy na to podstaw. Choć może to być nasze marzenie – nawiązał do Tarnowa Podgórnego, które zainwestowało miliony złotych w odwiert w ziemi i pozyskało wody termalne z solanką o wyjątkowych parametrach, ponoć jedynej takiej dostępnej w Wielkopolsce.

– Być może tym się zajmiemy – wyjaśnił, że chodzi o kwestię nieprzebadanych bagien nad rzeką Głomią i dostępu borowiny. Mówił też o pomyśle na plażę, o terenach zielonych (jak uznał, zieleń jest w tym mieście priorytetem).

– Wiele z tych działań jest podejmowanych właśnie z inspiracji tak przyjętego kierunku rozwoju. To jest model nowoczesnych miast – przekonywał.

Radny Stanisław Wełniak na słowa burmistrza reagował śmiechem


Dowód, że działa

Wypowiedź burmistrza skomentowała Mariola Wegner. Wróciła do rozmów sprzed kilku lat, gdy wdrażano koncepcję marki i do jednego z ówczesnych spotkań.

– W życiu nie będziemy na liście u ministra zdrowia – przytoczyła słowa, jakie miały wtedy paść w odpowiedzi na to, jakie trzeba byłoby spełniać ku temu warunki. Jak przekonywała radna Wegner, miały to być słowa osób z firmy, która przygotowywała dla miasta markę.

– Przedstawiciel konkretnie powiedział: proszę państwa, na niby. Że to jest na niby. Powiedziałam tylko: proszę to przekazać mieszkańcom – po czym radna wyraziła przekonanie, że Złotów nigdy nie będzie zdrojami.

Do tematu odniosła się także wiceburmistrz.

– Przysłuchując się dyskusji odnoszę wrażenie, że zupełnie inaczej interpretujemy markę. To nie jest coś, co, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, zmieni miasto z określonymi problemami w zupełnie inne miasto – po czym Małgorzata Chołodowska zapewniła, że na etapie rozmów o marce nigdy nie padło, że Złotów ma docelowo stać się uzdrowiskiem.

– Ponieważ dokładnie przeanalizowaliśmy, jakie są wymogi, jeśli chodzi o uzdrowisko. I nawet do głowy nam nie przyszło myśleć, że będziemy się starali do ministra o uzyskanie tego statusu. Marka jest obietnicą. Jest wyznaczeniem kierunku rozwoju miasta. Jest pokazaniem, co jest najważniejsze, a co nie – jej zdaniem tak należy postrzegać markę.

– To, że nagle mieszkańcom zaczęło przeszkadzać powietrze w mieście, to dowód na to, że marka działa – stwierdziła, zaznaczając, że coraz więcej osób jest zainteresowanych wymianą pieców.

Niektórzy radni reagowali na słowa burmistrza i jego zastępcy uśmiechami, a nawet śmiechem. Podczas sesji nikt więcej nie odniósł się do ich wypowiedzi. W kuluarach padały tylko komentarze, że programy, o których mówił burmistrz, można byłoby spokojnie wprowadzać i realizować bez Wielkopolskich Zdrojów, a cała otoczka związana z marką to zwykły przerost formy nad treścią, szumne nadanie zbędnego szyldu, wręcz demagogia.

Agnieszka Jęsiek–Barabasz otrzymała odpowiedź na interpelację – wprowadzenie marki Wielkopolskie Zdroje miało kosztować miasto ponad 63 tys. zł.

Piotr Steffen

Reklama

[Aktualizacja] Złotów – niby uzdrowisko [SONDA] komentarze opinie

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 07:18:53

    Nie ma sie co dziwic....Wełniak to stary komuch !!

  • gość 2019-11-12 08:15:47

    Rozłożyła mnie argumentacja na skuteczność marki, że mieszkańcy zaczęli interesować się czystością powietrza. Tak, wcześniej nie interesowaliśmy się dymem, kompletnie nam to nie przeszkadzało.Mamy dużo szczęścia. W innych miejscach w Polsce, gdzie nie ma zdrojów, pewnie do tej pory żyją w nieświadomości, że smog nie jest trujący.

  • Gośćx - niezalogowany 2019-11-12 08:16:27

    Tak tak uzdrowisko, chyba wędzarnia na jastrowskiej

  • gość 2019-11-12 08:17:21

    mała poprawka do mojej wcześniejszej wypowiedzi - żyją w nieświadomości, że smog jest trujący.

  • gość 2019-11-12 08:58:56

    "Marka jest obietnicą" - mówi Ch. Czyli obiecanki cacanki, a głupiemu radość. Niestety, ciemny lud to kupił, skoro przy wyborach tak głosował...

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 09:11:45

    Ten nasz burmistrz to jakaś pomyłka. Pytam się burmistrzu jest pan zdrowy ? Czy pan wie co mówi ?? Jakie zdroje ? Złotów ? Czym się wyborcy kierowali , że wybrali pana burmistrzem ?

  • greenpeace - niezalogowany 2019-11-12 09:38:24

    bo walne. wielkopolsakie zdroje, bo plaza brz peta..... zenua takie cos w ogole wymieniac. poorazka z ta marka

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 09:51:10

    Nie nabijajcie się Burmistrz jest leśnikiem i widzi wszystko na zielono. Jak ja pracowałem na taśmie w Holandii przy obrywaniu ogonków od porzeczek to te czerwone kuleczki widziałem wszędzie i w dzień i w nocy.
    Ludziom w Holandii wykonywane czynności przynoszą korzyść ich rodzinom, działania naszego zespołu burmistrzowskiego mieszkańcom nic nie przynosi oprocz ciągłych podwyżek podatków i mielenie słowa. Tego Złotowskim rodzinom nie potrzeba.

  • gość 2019-11-12 10:07:39

    W Złotowie tylko 1 hotel (o Krajnie nie wspomnę bo wstyd tam kogoś zaprosić), basen jak basen pełno takich, 1 knajpa na promenadzie- no potencjał dla turystyki ogromny.........
    Mamy za to galerię bez toalety i windy dla niepełnosprawnych. Szkoda wielka bo walory przyrodnicze duże, ale trzeba zacząć inwestować w bazę turystyczną, a nie plastikowe mały na placu zabaw.

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 10:20:34

    Trzeba czasem wyjść z auta i przejść się pieszo atrakcje oddechowe murowane :)

  • gość 2019-11-12 10:22:44

    Jak dla mnie jest to jawne wprowadzanie ludzi w błąd. Złotów żadnym uzdrowiskiem nie będzie ale nazwę na niby możne używać, takie rzeczy tylko w tym kraju. Normalna nienormalność.

  • Jili - niezalogowany 2019-11-12 10:40:56

    Nie jestem adwokatem Burmistrza,ale to co tu wypisują jest denne.
    Kierunek jaki nadał p.Pulit jest ok.
    Bardzo lekkomyślnie wydawano pieniądze w minionym okresie,warunki zabudowy też zaznaczyły piętno na tym fajnym miasteczku.
    Zalewana ścieżka nad jeziorem,kapitalnie wykończony basen i wiele wiele innych.
    Smogiem p.Tusk się zainteresował dopiero wtedy jak p.Merkel zabrała go do Brukseli.
    Nie od razu Kraków zbudowano,zwalczanie smogu jest zajęciem na lata,zwłaszcza w mieście które wszystkie swoje zasoby już dawno sprzedało.Teraz już tylko na kredyt.
    Pamiętajcie ,że Ciechocinek i Świeradów z Kołobrzegiem tez mają problem ze smogiem.

  • gość 2019-11-12 10:43:32

    1 restauracja gdzie mozna zaprosic kogos mowa o zaciszu, promenada kiedys miala jeszcze kuchnie na + a teraz szoruja po dnie. No ale mozemy sie pochwalic swietna baza pizzerii, lokali z kebabem...nic tylko rozkrecac turystyke...

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 10:48:01

    Złotów Wielkopolskie Zdroje -to jeszcze daleko wycinanie stare drzewa , młodych nie wsadzacie . Dużo zieleni (drzewa, krzewy , kwiaty , trawa ) daje tlen dla otoczenia atmosfery . My mamy tylko pełno aut i parkingów ,plac zabaw na ul. Nowy Rynek jest ulica pełno samochodów jeżdżenia w parkach tesz i porządek z osobami co mają psy gdzie chodzić zamiast na wybieg, to gdzie popadnie srają to jest Zdroje Wielkopolskie . To jest Wielkopolskie Zdroje w Złotowie tylko co jest piękne to Promenada tam pełno zieleni brakuje drzew zróbcie tam wzdłuż płotów z krzewów nasadzania drzew .

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 10:48:32

    Złotów Wielkopolskie Zdroje -to jeszcze daleko wycinanie stare drzewa , młodych nie wsadzacie . Dużo zieleni (drzewa, krzewy , kwiaty , trawa ) daje tlen dla otoczenia atmosfery . My mamy tylko pełno aut i parkingów ,plac zabaw na ul. Nowy Rynek jest ulica pełno samochodów jeżdżenia w parkach tesz i porządek z osobami co mają psy gdzie chodzić zamiast na wybieg, to gdzie popadnie srają to jest Zdroje Wielkopolskie . To jest Wielkopolskie Zdroje w Złotowie tylko co jest piękne to Promenada tam pełno zieleni brakuje drzew zróbcie tam wzdłuż płotów z krzewów nasadzania drzew .

  • GośćwDom - niezalogowany 2019-11-12 11:17:49

    Zapeklowakem szynkę na Święta , powiedzcie gdzie na osiedlu mogę ją lekko przywędzić olchą lub bukiem?

  • gość 2019-11-12 12:04:48

    Program działania p. burmistrza jest tak infantylny, że chyba z programu przedszkola wzięty (nie obrażając przedszkoli, bo one są akurat u nas na bardzo dobrym poziomie). "Trzeba czasu i wyobraźni"? A może zwyczajnie rozumu i szacunku dla nieswoich pieniędzy.

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 13:07:07

    Zróbcie w końcu porządne sciezki rowerowe do Kujania do Krajenki do Jastrowia( bo w Nowinach się kończy) i nad Zamze i dalej do Zakrzewa. Bo ludzie giną panie Burmistrzu. A nie głupotami się zajmujecie.

  • GośćRabin - niezalogowany 2019-11-12 13:54:47

    Prosze o kontakt do lekarza ktory leczy pana burmistrza.Ten pan przestal brac leki.

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 13:54:54

    Obłuda obłuda i jeszcze raz obłuda. Mieszkańcom jest dobrze ale tylko latem reszta pór roku jest denna jak zalana promenada rzeczna.
    Sprzedawać dla celów zdrowotnych błoto z jeziora Baba choć zasoby duże może i kto by kupił wszystko ale i to zależy jak będzie opakowane.
    Zwalanie winy na poprzedników którzy wiele po sobie zostawili jest nie na miejscu.
    Wyobraźcie sobie że przychodzi Pan Pulit a tu stare miasto nie zrewitalizowane, nie podłączone do gazu, nie zrobione ulice, nie zrobione drogi rowerowe, brak najdłuższej promenada to gdzie by pan burmistrz malował linie białą farbą. Minęło pięć lat i co tylko podatki w górę a jak już coś państwo ludziom da to zaraz skok na ich kieszenie poprzez podatki bo pracownicy urzędu chcą podwyżkę.
    Zepsuć można wszystko a sama inwestycja w dom przedpogrzebowy zysku nie przyniesie i nie zatrzyma u nas młodych. Jaki jest do tego stosunek młodych było widać wczoraj na marszu Niepodległości pod tablicę Jana Ignacego Paderewskiego.
    Te zielone płuca i dmuchanie w nie prędzej nas rozsadzą niż jakikolwiek pożytek dadzą a wtedy żadne uzdrowisko nie pomoże.
    Tak sobie myślę, może by na sołtysa? jak się w zarządzanym mieście nie mieszka.

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 14:15:44

    Jeszcze trochę i będzie miec w swoich zdrojach dodatkowe zapachy z gnojowicy od rolników z gminy Łobżenica.

  • gość ziomal - niezalogowany 2019-11-12 14:26:35

    "Złotowskie Zdroje"-obciach,żenada i nic więcej!Szkoda komentarzy!

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 14:45:13

    Złotów kraina mlekiem i miodem płynącym brak słów

  • gość 2019-11-12 14:46:42

    Zadam pytanie: co zyskaliśmy dzięki marce Wielkopolskie Zdroje? Co, czego nie mają inne miasta? Ktoś jest w stanie udzielić odpowiedzi? Z tego co wiem wszędzie dbają o zieleń, przed obecnym burmistrzem dbano w Złotowie o nią, w większości miast są programy dopłat do wymiany pieców, wszędzie buduje się ścieżki rowerowe, deptaki, promenady (patrz Łobżenica). Co zyskaliśmy wyjątkowego?

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 15:22:16

    O ile można to merytorycznie do tematu.
    Pani radna Jęsiek ma rację bo;
    - co z dotychczasowych decyzji o Wielkopolskim Zdroju w Złotowie wynika.
    - dlaczego burmistrz podatkami gnębi mieszkańców a chce wydawać pieniądze na dzikie pszczoły.
    - czego tu będą szukać turyści jak smogu i bałaganu śmieciowego po dziurki w nosie.
    - wydatki na ,,Darz Bór" a gdzie Nadleśnictwo czy rolą miasta jest ich wyręczać.
    - ile korzyści dla mieszkańców przynosi ,,Złota Grupa" czy ,, Plaża bez peta"

    Pytanie Burmistrza ,,Czego oczekujemy" - ano normalności, konkretnych inwestycji, wzmożonego poszukiwania większych inwestorów gospodarczych którzy dadzą młodym zatrudnienie a miastu podatki i to od nich pracowników bo pomimo że do 26 lat zwolnieni z PIT to osiedlając się tutaj będą partycypować w innych podatkach lokalnych. Nie należy przy tym zapominać o budowie mieszkań dla młodych, przecież są ku temu programy rzadowe. Poza tym powstające firmy też przyniosą niemałe dochody do budżetu miasta.
    Trzeba zrozumieć że na starych śmieciach burmistrz młodych nie zatrzyma.
    - ,, Czyste powietrze " niech Burmistrz i jego hm z-ca wyjdą do ludzi i posłuchają co oni naprawdę w tym temacie mają im do powiedzenia po słowach zastępcy na jednym z zebrań dot. OZE że budżet miasta to nie pomoc charytatywna.
    - Trzeba wreszcie zobaczyć czy większość mieszkańców jeździ mercedesem a w końcu maluch to też auto i musi być sprawne aby je dopuścić do ruchu.
    Tarnowo i wiele innych miast powiatowych zainwestowało w cel który przynosi korzyść ich mieszkańcom.
    U nas ciągle nowo mowa.
    Jak uwierzyć w to co mówi burmistrz jeśli nawet jak przytoczono jego z-ca mówi ,,Nigdy nie padło że Złotów ma docelowo być uzdrowiskiem".
    To w końcu czym ma być Złotów, czy decydując się na zakup Marki Wielkopolskie Zdroje oznacza że Zlotów to już będzie bogate i atrakcyjne miasto.
    A nawiązując do mercedesa to mamy rozumieć że zakup kierownicy od mercedesa oznacza że już ten samochód jest nasz i już go mamy?

  • Gość Łukasz - niezalogowany 2019-11-12 16:03:47

    Pan Welniak to akurat wg mnie straszny hipokryta. Śmieje się a sam co zrobił? Obciachowe sztuczne kaczki? O jeleniu nie wspomnę

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 16:40:37

    Gościu powyżej, czepiasz się Pana Wełniaka a jak widzisz wszystko kręci się wokół tego co pozostawił.
    Nawet kaczki nie dają ci spokoju a one też mają wielki udział w wizji pana burmistrza Pulita co niejednokrotnie uwiecznił na zdjęciach z nimi.
    Gdyby nie te kaczki to o jeden plener marki Złotowa byłoby mniej a z tego nie tylko korzysta obecny burmistrz ale i wiele dzieci podczas spacerów na promenadzie która bezsprzecznie jest dziełem Pana S. Wełniaka.

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 18:14:22

    Czegoś nie rozumiem. Zapłacono firmie za wymyślanie czegoś co nigdy nie będzie? Czyli że ta nazwa to ściema? I ktoś za to zapłacił?! Ta firma to geniusze biznesu!

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 18:34:22

    Co tu dużo gadać cmentarz zrównali z ziemią i powstanie park i taras widokowy na jezioro miejskie Wstyd i hańba

  • Lolek - niezalogowany 2019-11-12 18:39:58

    Co mi się nie podoba:
    - brak skutecznego wdrażania marki budując np: małe tężnie, groty solne. Tego bym oczekiwał zresztą po rozmowach z sąsiadami i znajomymi nie tylko ja.
    - brak skutecznej walki ze smierdziuchami które zanieczyszczaja miasto. Spójrzcie jak walczy Kraków
    - odwierty? Świetny pomysł. Jestem za. Spokojnie wolałbym wydać z moich podatków kasę na to niż na kaczki czy niedziałające fontanny.
    - jakieś małe programy itp z których nikt prawie nie korzysta. Po co to.
    - rozwiniecie sieci dróg i infrastruktury rowerowej jestem za
    - czy w kwestii plaży oprócz projektu coś się dzieje?

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 18:47:29

    Jedni mają kaczki, inni krawaty.

  • Gość - niezalogowany 2019-11-12 19:39:05

    Od początku bylo wiadomo że to farsa. Szkoda, ze przed wynajęciem firmy nikt nie zapytal mieszkańców o zdanie. "Wielkopolskie Zdroje" to nie marka tylko posmiewisko, najlepszy temat na rozladowanie atmosfery na spotkaniach ze znajomymi. Rzucisz haslo "wielkopolskie zdroje" i juz wszyscy sie śmieją.

  • gość 2019-11-12 20:27:51

    Zgadzam się z przedmówcą

  • gość 2019-11-12 22:02:33

    czyste powietrze to jest za miastem w stronę Świętej bloki :D

  • gość 2019-11-12 22:03:55

    Nie lubię komentować i krytykować włodarzy miasta. Każdy miał i ma jakąś wizję. Burmistrz Wełniak miał swoją i ją realizował. Kaczki, jelenie, promenady i to ludzi cieszyło. Dbał o miasto. Zostawił je w doskonałej kondycji. Teraz te wielkopolskie zdroje za grubą forsę "ni przypiął ni przyłatał". Nie dziwię się że Pani radna Agnieszka Jęsiek poruszyła ten temat. Poparła ją koleżanka z Rady Pani Mariola Wegner wyjaśniając, że założenie wielkopolskich zdrojów to wizja rozwoju naszego miasta tylko na niby. Dziewczyny z otwartymi głowami. Brawo, że wytykają wszelką niegospodarność obecnego włodarza. Nie można całe życie uczyć się na swoich błędach za pieniądze podatników. Radni pamiętajcie jaka jest Wasza rola i komu macie służyć. Wierzę w Was.

  • Piotr - niezalogowany 2019-11-12 23:34:36

    Złotów ma potencjał, trzeba to tylko mądrze zrobić. Mój projekt jest taki. Trzeba wybudować dom zdrojowy, taki kompleks. Idealne miejsce jest nad promenada w miejscu gdzie odbywają się koncerty. Wyremontować wreszcie amfiteatr, zapraszać więcej gwiazd muzyki starszego pokolenia, jak i młodego. Kultura przede wszystkim. Rynek który jest dwa razy w tygodniu i blokuje całe miasto, przenieść w miejsce gdzie rozkładany jest cyrk. Wybrukowac ten plac, zrobić stanowiska dla handlujących. Organizować więcej turniejów dla dzieci i młodzieży, oraz starszych. Na placu Paderewskiego w okresie zimowym można by zrobić piękne lodowisko przy choince. Postarać się żeby wróciło nocne życie do Złotowa. Nasze lokale czynne do 23 w weekend. Więcej dyskotek i klubów, w Złotowie dwa na krzyż, słabo. Galeria slaba, zamiast Rossmana powinien być sklep Hebe lub jakiś inny sensowny. Top Secret już mamy, Hm by się przydał lub Reserved. Wszystko jest do dopracowania, będę kandydował w następnych wyborach i zrobimy ze Złotowa złote miasto. Zna mnie wiele ludzi, myślę że wygram. To były tylko przykłady które można zrealizować. A jeszcze jedno, wybiegi dla piesków, takie z prawdziwego zdarzenia i edukacja dzieci poprzez naukę z pieskami. Mała stadnina koni dla dzieci niepełnosprawnych i wiele innych pomysłów. Pozdrawiam.

  • Piotr - niezalogowany 2019-11-12 23:38:22

    Złotów ma potencjał, trzeba to tylko mądrze zrobić. Mój projekt jest taki. Trzeba wybudować dom zdrojowy, taki kompleks. Idealne miejsce jest nad promenada w miejscu gdzie odbywają się koncerty. Wyremontować wreszcie amfiteatr, zapraszać więcej gwiazd muzyki starszego pokolenia, jak i młodego. Kultura przede wszystkim. Rynek który jest dwa razy w tygodniu i blokuje całe miasto, przenieść w miejsce gdzie rozkładany jest cyrk. Wybrukowac ten plac, zrobić stanowiska dla handlujących. Organizować więcej turniejów dla dzieci i młodzieży, oraz starszych. Na placu Paderewskiego w okresie zimowym można by zrobić piękne lodowisko przy choince. Postarać się żeby wróciło nocne życie do Złotowa. Nasze lokale czynne do 23 w weekend. Więcej dyskotek i klubów, w Złotowie dwa na krzyż, słabo. Galeria slaba, zamiast Rossmana powinien być sklep Hebe lub jakiś inny sensowny. Top Secret już mamy, Hm by się przydał lub Reserved. Wszystko jest do dopracowania, będę kandydował w następnych wyborach i zrobimy ze Złotowa złote miasto. Zna mnie wiele ludzi, myślę że wygram. To były tylko przykłady które można zrealizować. A jeszcze jedno, wybiegi dla piesków, takie z prawdziwego zdarzenia i edukacja dzieci poprzez naukę z pieskami. Mała stadnina koni dla dzieci niepełnosprawnych i wiele innych pomysłów. Pozdrawiam.

  • Blueberry - niezalogowany 2019-11-12 23:48:43

    @Piotr i to są pomysły, które mi się podobają. Głosowałabym! Złotów jest ładny, ale nie ma czym ani przyciągnąć turystów, ani zatrzymać tubylców.

  • Gość - niezalogowany 2019-11-13 09:19:55

    Nazwa Wielkopolskie Zdroje w odniesieniu to Złotowa to szczyt obciachu używana żeby się pośmiać z tego absurdu. Jak można używać określenia Wielkopolskie Zdroje w stosunku do miasta które bikgdy nie było nie jest i nie będzie Zdrojami? Równie dobrze można nazwać miast Złotów miasto Smerfów. Bareja by się uśmiał

  • Gość - niezalogowany 2019-11-13 09:42:20

    Aj Piotr, tak życie nocne, w miejsce cyrku rynek i pchać na promenadę zajazdy hotele i diabeł wie co. Na dodatek zapraszać do amfiteatru metalowców żeby o Złotowie było słychać co każdy mógłby skojarzyć że przyjechali pensjonariusze do Zdroju.
    To wszystko już masz, idź na promenadę to zobaczysz. Natomiast kino, teatr i amfiteatr to już dawno powinno być z prawdziwego zdarzenia nie tylko że względu na Zdroje. Część byla tylko jak zawsze nie miał kto odnawiać i naprawiać.
    Teraz możesz sobie posłuchać i pogwizdać.

  • Piotr - niezalogowany 2019-11-13 10:17:20

    No proszę Gość już wie że nic się nie da zrobić w Złotowie, najlepiej zaorac. Proszę gościa o napisanie jakie ma pomysły na Złotów. Krytyka zawsze jest mile widziana. Pozdrawiam.

  • gość 2019-11-13 10:56:51

    Po co się nadymać na jakieś śmieszne marki i zdroje? Samorząd jest po to, żeby dopilnować porządku w mieście, czystości, ładu architektonicznego i najpotrzebniejszych inwestycji. Za to mieszkańcy powinni rozliczać władze, a nie za festiwal śmiesznych pomysłów, z których większość jest "psu na budę". Ale do zarządzania miastem potrzebni są ludzie dojrzali, doświadczeni, rozsądni, a nie efekciarze.

  • gość 2019-11-13 11:08:19

    Sprawa smrodu z kominów jest zastanawiająca i dotyczy nie tylko Złotowa , ale innych miast powiatu ! Przecież zadymianie z kominów dotyczy stosunkowo niewielu domostw / np. Jastrowska / , Czy Władze Miast kontrolowały powody tego smrodzenia , czy rozmawiali ze sprawcami , czy podjęli stosowne działania ! Przecież są stosowne przepisy o ochronie środowiska, co wreszcie sąsiedzi truci kominowymi spalinami !! Sprawa druga , to narzekania na brak np. dyskotek, restauracji, braku nocnych lokali - to trzeba pytać tych , którzy chcieliby zainwestować w tego typu placówki i czy będą dla właściciela rentowne ! osobiście uważam , że w Złotowie powinno powstać swoiste Centrum Rozrywki . Fajna restauracja, kawiarnia, bilard, lokal na dyskoteki , dancingi , miejsce rozrywki dla młodzieży , dzieci ! Taki duży kompleks obiektów np, na pustym obecnie placu w ok, biedronki , lidla ! Proszę się nie śmiać , trzeba tylko poszukać inwestora i być może pomóc finansowo ! Ale najpierw ODSMRODZIĆ MIASTO - TO PRIORYTET !

  • Gość - niezalogowany 2019-11-13 12:25:03

    No to wynik sondy mówi sam za siebie. Pakujemy się i na wieś, tam fabryka świeżego powietrza stoi od wieków.

  • gość 2019-11-13 13:15:28

    Czego oczekujemy? dobrej restauracji, dobrego kina, dobrej dyskoteki, coś dla osób starszych,
    przecież pod wieczór nie ma gdzie wyjść, a wy mówicie o mieście uzdrowiskowym.....szok

  • gość 2019-11-13 13:15:47

    Czego oczekujemy? dobrej restauracji, dobrego kina, dobrej dyskoteki, coś dla osób starszych,
    przecież pod wieczór nie ma gdzie wyjść, a wy mówicie o mieście uzdrowiskowym.....szok

  • gość 2019-11-13 13:21:13

    Widzę że Pan Burmistrz zajmuje się głupotami, wiec proszę aby zajął sie dobrym oświetleniem ulic, przejść dla pieszych, w tym okresie pochmurnych dni strach jeździć po naszych ulicach, bardzo słabe oświetlenie gdzie konary drzew zasłaniają światło.....a może by tak z drzew przy ulicach zrezygnować i zrobić lepsze oświetlenia, moze lepiej zainwestować w bezpieczeństwo?

  • Gość - niezalogowany 2019-11-13 17:27:31

    Apokalipsa!!!
    Jesteśmy na Pomorzu środkowym, dzisiaj w Wielkopolsce, otoczeni lasami, jeziorami, rzekami. Gdzie nie spojrzysz naturalne środowisko a miasto Złotów niczym śląskie górnicze miasteczko od lat skomli że kołnierzyki koszul czarne.
    Nie wiadomo o co tyle hałasu skoro szybko ciemno a przyjeżdżając po południu lub wieczorem z pracy wielu z nas zaczyna palić w piecach. Tak po krótkim czasie można sobie uzmysłowić że w domu najlepiej bo gdzie tu wieczorem wyjść. Pięć lat budowania papierowej Fabryki Czystego Powietrza i co widać ano nic. Każdy tylko się zastanawia czy to początek końca wizji czy tylko markowanie.
    Pociesza tylko to że do wiosny z każdym dniem coraz bliżej a wtedy jak zawsze fabryka świeżego powietrza zakwitnie i na polach w lasach, parkach i ogrodach także tych przydomowych i to bez nakazu z urzędu.

  • gość 2019-11-13 17:45:39

    W okolice Złotowa przeprowadziłam się niedawno. Mieszkałam w mieście, niedaleko dużego miasta./200 km od Złotowa/ , więc wiem o czym mówię!!!! Złotowem jestem zachwycona !!!! Realizowane są w nim lokalne pomysły jak Euro Eco Festiwal, Aktywny Ryneczek, wystawy lokalnych twórców m.in. w Bibliotece, w Muzeum, w Spółdzielni Mieszkaniowej \'\'Piast". Jest piękna promenada, z zestawem urządzeń do ćwiczeń dla każdego, Miejsca spacerowe dookoła jeziora, a także liczne parki / np. ten z Marylą/, Zwierzyniec, Zagroda Krajeńska, trasy edukacyjne przy Nadleśnictwie z pięknymi postaciami i elementami wykonanymi w drewnie/brawo!!!/, są liczne koła zainteresowań w Domu Kultury, koła zainteresowań dla osób starszych Klub /Pasja, Wigor, czyli dla każdego coś miłego!!!! Naprawdę jest w czym wybierać. Jednego jednak bardzo żałuję: moja wieś jest odcięta od świata /brak jakiejkolwiek komunikacji w okresie letnim lub ferii/ i to jest problem, a nie brak dyskotek, restauracji i Bóg wie czego. Nie mam możliwości korzystania z wymienionych przeze mnie atrakcji zbyt często, ale jak już coś \'\'zaliczę"to jestem przeszczęśliwa!!! Zawsze odwiedzam Muzeum /ciekawe wystawy/ bibliotekę /wystawy/ korzystam z siłowni plenerowych , odwiedzam piękny cmentarz Żołnierzy Polskich i Radzieckich itp. Śmieci i psie kupy to niestety jest zasługą mieszkańców a nie Burmistrza Trzeba zacząć od S I E B I E , a potem krytykować innych. Nie udawać warszawiaków. Ja wszystkie rozrywki wielkomiejskie miałam, ale tylko w Złotowie czuję się jak w domu, kameralnie, spokojnie i ciekawie. Pozdrawiam.

  • Gość - niezalogowany 2019-11-13 18:17:44

    zmarnowane pieniadze Zdroje niewypał...od samego początku...ktos chyba po kolezensku zrobil cos dla kogos i już....Gnatek czy jakos tak...hajs przytulił i cześć.... to było oczywiste dla wszystkich oprócz burmistrza haha...

  • Sami swoi uf, jak w domu. - niezalogowany 2019-11-13 19:02:37

    Do tej pani przyjezdnej z okolic dużego miasta.
    Trzeba było by zna Złotów w jego świetności której żaden z przyjezdnych po 1980r. nie znał i już nie pozna.
    To był czas kiedy Złotów słynął w całej Polsce, zresztą jeżeli ktokolwiek studiuje w Poznaniu, Bydgoszczy, Katowicach czy Szczecinie to może spotkał się z tymi którzy tamten Złotów poznali i takim go zapamiętali.
    Pani zachwyt i miejsce w którym Pani mieszkała, przypomina radzieckiego żołnierza z Borne Sulinowo który kierując ruchem sprzętu wojskowego w 1981r przez Złotów nie mógł wyjść z podziwu i też twierdził że mieszka koło dużego miasta, Moskwy do której ma rzut beretem 300km.
    Widać on przeżył ten sam szok co Pani bo cóż zobaczył inny świat ale pytanie czy tak jak pani ten właściwy.
    Dzisiejszy rozrywkowy Złotów bez rozwoju gospodarczego i kulturalnego z przebudowanym i ulicami w ciasne uliczki z wypominanymi plombami i czczym gadaniem niczym nie zachwyca. Trzeba być Złotowianinem od urodzenia minionych czasów kiedy to Dom Kultury, Kino, Plaża były na światowym poziomie aby mieć porównanie z jego dzisiejszym wyglądem.
    Oczywiście Komuna to bieda ale gdyby wtedy dysponowano dzisiejsza technologią, gwarantuje że jakby dzisiaj zobaczyła Pani Złotów to z wrażenia by zemdlała.
    Zresztą to na co Pani dzisiaj patrzy i czym się zachwyca to też nie jest sukcesem obecnego Burmistrza. Jeśli jest pani innego zdania to proszę wymienić inwestycje nie rozrywkowe ostatnich pięciu lat którymi można by zachwycić przyjezdnych zarówno latem jak i zimą.
    To co pani wymieniła co pani zapiera dech w piersiach to mimo wad, też nie jest dziełem obecnego Burmistrza.

  • Gość - niezalogowany 2019-11-13 19:06:55

    Wynik sondy mowi wszystko. Te 26% na "tak" to chyba grono znajomkow burmistrza naklikalo. Tu nigdy nie bylo i nie będzie zadnych zdrojow, a tlumaczenie że marka to "obietnica" jest demagogią. Obietnica czego? Cos, co się obiecuje należy zrealizować, a skoro nie ma się zamiaru realizować, to taka obietnica jest kłamstwem panie burmistrzu.

  • Helmut - niezalogowany 2019-11-13 19:50:19

    Dlaczego nie przyciaga sie inwestorow,firm .Zrobic strefe ekonomiczna skorzystaja na tym wszyscy.
    Bedzie praca ,bedzie piniadz i nowy piec.

  • Piotr - niezalogowany 2019-11-14 16:51:34

    Helmut, bardzo dobry pomysł.

  • Piotr - niezalogowany 2019-11-14 17:09:28

    Helmut, bardzo dobry pomysł.

  • gość 2019-11-14 23:56:13

    Ludzie zadajcie pytanie ile kosztowały te Wielkopolskie Zdroje? Z tego co pamiętam to na opracowanie logo i szaty graficznej miasto wydało firmie z zewnątrz jakieś potężne kwoty - dziesiątki tys. złotych. To co, w Złotowie nie ma mądrych ludzi którzy by to mogli zrobić? Radna Jęsiek ma racje, trzeba rozliczyć burmistrza z tych wydatków, czy były uzasadnione czy nie

  • Gość - niezalogowany 2019-11-16 11:37:45

    takie te zdroje w Zlotowie jak z koziej dupy trąbka.Amen.

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Usługi hydrauliczne ,HGS

Usługi hydrauliczne C.O-CWU ,montaż kotłów 5 kl. Autoryzowany serwis DEFRO, sterowanie podłogowe, instalacje sanitarne, instalowanie sterowników..


REMONTY wykończenie wnetrz

-Malowania -Tapetowanie -Podwieszenie sufitów -Gładzie -Tynki -Montaż paneli podłogowych i innych


Skup pilarek uszkodzonych

Jeśli posiadasz uszkodzoną pilarkę marki Stihl, która leży w garażu i się kurzy to zapraszam do kontaktu. Chętnie odkupię od Ciebie taką maszynę.


Eko-Trans Mariola Kujawa Skup Złomu Usługi Transportowe-Prace Ziemne-Rozbiórki ul.Ks.B.Domańskiego 27 Krajenka


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zlotowskie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Angelika Leszczyńska, Mariusz Leszczyński “Leszczyńscy” S. C. z siedzibą w Złotów 77 – 400, Wojska Polskiego 2

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"