:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
teraz 13°C
Biznes i praca, Employer branding - zdjęcie, fotografia
Portal zlotowskie.pl 31/05/2019 11:05

Spotkałeś się kiedykolwiek z terminem employer branding w swojej branży? To pojęcie dalej jest Ci dość obce? My wyjaśniamy, co ten termin właściwie oznacza i co należy zrobić, żeby zrealizować go w swojej firmie. I przede wszystkim widzieć efekty!

Wizerunek firmy

Termin employer branding w dosłownym tłumaczeniu oznacza kreowanie marki pracodawcy. Głównie chodzi o kreowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy. Krótko mówiąc firma ma podjąć odpowiednie działania, aby być postrzegana, jako dobry pracodawca. Co właściwie oznacza takie określenie? W przypadku każdej firmy czy organizacji bardzo ważny jest wizerunek. Jednak wiele z nich skupia się na tym, aby był on pozytywny z punktu widzenia klientów i kontrahentów. Employer branding natomiast polega na kreowaniu pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych pracowników, a także tych już zatrudnionych.

Dobry pracodawca

Pracownicy wewnętrzni postrzegają pracodawcę pozytywnie, jeśli w firmie panuje przede wszystkim przyjazna atmosfera. Przecież nikt nie lubi pracować wśród niesympatycznych osób. Ponadto dobry pracodawca powinien stwarzać pracownikom warunki rozwoju i szlifowania umiejętności, a w przypadku problemów – szereg szkoleń umożliwiających poszerzanie wiedzy. Jeśli zespół ma dodatkowe predyspozycje, na przykład angażuje się w akcje społeczne czy charytatywne, pracodawca powinien umożliwić im uczestnictwo w takich przedsięwzięciach, a nawet nadzór nad nowymi projektami. Działania z zakresu team building, czyli integrowania i budowania zgranego zespołu także powodują, że pracodawca jest pozytywnie postrzegany. Podejmowanie przez firmę takich inicjatyw pokazuje, że władzom firmy rzeczywiście zależy na dobrej komunikacji wewnętrznej. Różnego rodzaju konkursy i systemy doceniania pracowników są bardzo motywujące w codziennych obowiązkach zawodowych, dlatego wielu pracodawców wprowadza do firmy właśnie takie przedsięwzięcia.

Rekrutacja do pracy

Employer branding, dotyczący potencjalnych pracowników firmy, ma za zadanie pokazać pracodawcę w jak najlepszym świetle. Oczywiście jest to związane z autentycznymi działaniami firmy w tym zakresie. Potencjalnemu pracownikowi, powinno zależeć, aby przyjęto go właśnie do tej wybranej przez niego firmy, na skutek dobrze prowadzonych przez nią działań employer brandingu. Jak więc pracodawca powinien to uczynić, aby mieć dobry wizerunek, a zarazem być zadowolonym z nowych pracowników? Przede wszystkim im więcej zgłoszeń, tym lepszy wybór. Ale jak zdobyć dużo zgłoszeń rekrutacyjnych? Zacznij od promocji swojej firmy wśród osób, które mają zapał do pracy w wybranej branży. Dobrym pomysłem będą studenckie targi pracy, na których będzie można zaprezentować firmę i zachęcić do składania aplikacji. Co jeszcze można zrobić?

Rozwój zawodowy

Firma, jako dobry pracodawca, powinna zaoferować kandydatom przede wszystkim szeroko rozumiany rozwój zawodowy i bardzo dobre warunki pracy. Niezbędne będzie profesjonalne ogłoszenie, w którym firma także będzie mogła dobrze się zaprezentować, jako rzetelny, odpowiedzialny i sympatyczny pracodawca. Taką propozycję pracy trzeba także umieszczać na odpowiednich portalach, aby trafiała do wybranej grupy odbiorców. Jeśli boisz się, że zagubisz się w natłoku tych informacji i błędnie będziesz prowadzić działania employer brandingu w swojej firmie, zaufaj specjalistom! Agencja Commplace zajmuje się między innymi kompleksową obsługą w zakresie employer brandingu. Szerokie doświadczenie w marketingu, public relations, HR oraz branży eventowej a także wieloletnia współpraca z dużymi firmami, to gwarancja skuteczności i oferty dostosowanej do Twoich potrzeb.

Materiał sponsorowany
Reklama

Employer branding - co to? komentarze opinie

  • fikimiki - niezalogowany 2019-05-31 12:59:58

    Piękne samozaoranie.

    Pamiętajcie - employer branding nie poleha na WYPRACOWANIU pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych pracowników, a także tych już zatrudnionych.

    Employer branding polega na KREOWANIU pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych pracowników, a także tych już zatrudnionych.

    Gratulacje!

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

nauczyciel edukacji

Praca dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Społecznej Szkole Podstawowej w Zalesiu. Małe klasy, miła atmosfera. 18h tyg./ 2500 brutto plus..


Pielegnacja ogrodów,sprzatanie

Małzenstwo młodych emerytów sprawne fizycznie podejmie sie: - pielegnacji ogrodów , działek (kwalifikacje i doswiadczenie) - sprzatanie i..


Planuje zakup w 2019/2020

Planuje zakup w 2019/2020 mieszkania 3pok. lub małego domu do remontu. Proszę o kontakt osoby zainteresowane sprzedażą w tym czasie.


Zatrudnię opiekunkę do osoby

Zatrudnimy opiekunki osób starszych do Niemiec. Tel.: 32 237 47 04 lub 730 555 570 [email protected]


AGRO-KREDYT DLA ROLNIKÓW

AGRO KREDYT DLA ROLNIKÓW - najwyższa przyznawalność, najlepiej liczony dochód. Dedykowany doradca dla rolników, dojazd do klienta. Tel. 508-615-949


Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zlotowskie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Angelika Leszczyńska, Mariusz Leszczyński “Leszczyńscy” S. C. z siedzibą w Złotów 77 – 400, Wojska Polskiego 2

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"