:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  23°C bezchmurnie

Remont z opóźnieniem?

Informacje, Remont opóźnieniem - zdjęcie, fotografia

– Szacujemy przekroczenie terminu zakończenia budowy o około jeden miesiąc – mówi Ewa Bałdyga, rzecznik firmy STRABAG, która wygrała przetarg na remont DW242. Użytkownicy drogi nie kryją emocji

„Masakra, tragedia, burdel, porażka”

– to niektóre z komentarzy, które pojawiły się pod filmem dokumentującym przebieg remontu na odcinku drogi wojewódzkiej nr 242, biegnącym przez Luchowo, który w miniony piątek opublikowaliśmy na Facebook’u zlotowskie.pl. Dyskusja na ten temat wywiązała się też na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Łobżenicy.

Mam pytanie do radnego sejmiku wojewódzkiego. Mnie, pozostałych radnych i mieszkańców interesuje organizacja prac przy przebudowie drogi nr 242 w Luchowie. Czy ktoś z ramienia urzędu marszałkowskiego te prace nadzoruje?

– Ryszard Biniak zwrócił się do Jana Marka Pikulika. Radny kontynuował, przyrównując sytuację na budowie do horroru serwowanego kierowcom i pieszym.

Jak tak można prowadzić inwestycje? Jeśli my nie postawimy jednego przecinka, jednej kropki, potraficie nam dokumenty odrzucać, a w Luchowie nie potraficie dopilnować tak ważnej inwestycji?! Dajecie nam przykład, jak nie powinno się nadzorować pracy!

– nie krył emocji. Zbulwersowało go również to, że w całości rozebrany został położony kilka lat temu chodnik, co jest równoznaczne ze zmarnowaniem publicznych pieniędzy. Uwagi miał też do kierowania ruchem.

W Luchowie może dojść do tragedii. Kwestia organizacji ruchu, organizacji przejazdu dla pojazdów pozostawia bardzo wiele do życzenia. Stoi jeden w kamizelce i macha czapką. On sobie komary od nosa odgania? Dwóch pracowników na tak ważnej inwestycji? Wstyd, że wybraliście sobie takiego wykonawcę!

– skwitował Ryszard Biniak.[[pay]]

Jan Marek Pikulik przyznał, że do władz wojewódzkich docierały i docierają sygnały, że coś przy remoncie DW242 jest nie tak. Obiecał zrobić zdjęcia inwestycji, by przedstawić je na komisji sejmiku, która odbyła się 10 października. Do konfrontacji problemu przed władzami z Poznania doszło jednak szybciej.

W środę 4 października uczestniczyłem w objeździe inwestycji drogowych, tj. dróg wojewódzkich nr 182, na odcinku Jabłonowo – Ujście oraz nr 194, w Wyrzysku. Przy tej okazji nadarzyła się możliwość rozmowy z wicemarszałkiem Wojciechem Jankowiakiem oraz dyrektorem WZDW Pawłem Katarzyńskim. Przedstawiłem problem w Luchowie. Informacja zwrotna jest taka, że wykonawca wygrał przetarg za określoną kwotę i każda niedoróbka, przeciągnięcie terminu, niegospodarność jeśli chodzi o materiał to strata jego zysku. Województwo nie dołoży nic poza kwotę z przetargu. Jeśli chodzi o jakość prac, to ta podlega kontroli i odbiorowi technicznemu. Jeśli będą nieprawidłowości, przebudowa nie zostanie odebrana do czasu ich usunięcia

– wyjaśnia J. M. Pikulik. Dodaje też, że ma nadzieję, że obecne niedogodności zrekompensuje wyremontowana droga.

W przypadku inwestycji w Wyrzysku opinia publiczna też miała wiele rzeczy za złe. Obecnie jednak ówczesne problemy zatarły się, dzięki temu, że powstała nowa nawierzchnia, nowe chodniki. Mam nadzieję, że i tak będzie w Luchowie

– mówi radny sejmiku.

Co na to WZDW?

Do Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu zwróciliśmy się z listą pytań – problemów, które najczęściej były poruszane podczas sesji i publicznej dyskusji na temat inwestycji.

Pierwsze z nich dotyczyło opóźnień w realizacji przebudowy.

Umowa z wykonawcą, spółką STRABAG została podpisana 23 marca, a przekazanie placu budowy nastąpiło 12 kwietnia. Jednak z uwagi na stwierdzenie występowania siedlisk ptaków na części drzew przeznaczonych do wycinki, roboty nie mogły być prowadzone do zakończenia okresu lęgowego. Wycinka drzew i rozpoczęcie robót przesunęły się do końca sierpnia. Inne opóźnienia w realizacji wykonawca tłumaczył natomiast niewystarczającą liczbą pracowników, odstąpieniem jednej z firm podwykonawczych od podpisania umowy i problemem z pozyskaniem podwykonawców do robót brukarskich

– mówi Kinga Hedrych, zastępca dyrektora WZDW w Poznaniu.

Zapytaliśmy też o braki w oznakowaniu i kierowanie ruchem.

Zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu, na początku i końcu terenu rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 242 są ustawione znaki A–14 „roboty budowlane”. Informacje o utrudnieniach znajdują się na stronie internetowej WZDW w Poznaniu. Zawiadomienie o planowanym wprowadzeniu zmian organizacji ruchu trafiło także do stosownych instytucji. Kierowanie ruchem – ręczne bądź za pomocą sygnalizacji świetlnej – odbywa się na budowie drogi nr 242 w wymagających tego, uzasadnionych przepisami sytuacjach

– wyjaśnia K. Hedrych.

Kolejne z pytań dotyczyły nadzoru nad jakością prac, dotrzymania terminu odbioru i sygnałów od użytkowników drogi, którzy mieli niejednokrotnie monitować w WZDW w sprawie nieprawidłowości przy przebudowie.

Wszystkie roboty wykonane nieprawidłowo są na bieżąco zgłaszane wykonawcy i zostaną poprawione. Wykonawca wystąpił z wnioskiem o przedłużenie wyznaczonego na 15 listopada terminu ostatecznego odbioru inwestycji do 15 grudnia. Decyzja w tej sprawie nie została jeszcze podjęta. WZDW w Poznaniu, nadzorując rozbudowę, wielokrotnie zgłaszał wykonawcy zastrzeżenia dotyczące prowadzonych robót, wysyłał pisma dyscyplinujące i odnotował uwagi w dzienniku budowy

– stwierdza zastępca dyrektora WZDW w Poznaniu.

Niedostateczna ilość ludzi na placu przebudowy odcinka DW 242 biegnącego przez Luchowo to jeden z podnoszonych przez komentujących inwestycję problemów

Zawiódł podwykonawca

O komentarz do zgłaszanych problemów poprosiliśmy też przedstawiciela firmy, która wygrała przetarg na remont drogi Luchowie.

STRABAG sp. z o.o., generalny wykonawca rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 242 na odcinku Łobżenica – Luchowo napotkał trudności w trakcie procesu wyboru podwykonawcy. Z uwagi na brak sił przerobowych jedna z firm podwykonawczych odstąpiła od podpisania umowy, co spowodowało nieznaczne opóźnienia w realizacji. Inwestycja prowadzona jest zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa ruchu – na początku i końcu budowy ustawione zostały znaki informujące o robotach drogowych. W sytuacji zajęcia całego pasa jezdni zastosowano sygnalizację świetlną lub prowadzono ręczne sterowanie ruchem. Jednak pomimo ustawienia sygnalizatorów, kierowcy nie stosowali się do znaków sygnalizacji świetlnej, przez co występował zator na drodze. Rozbudowa drogi jest w trakcie realizacji, ewentualne nierówności będą systematycznie usuwane przed ostatecznym odbiorem i fugowaniem kostki. Na dziś szacujemy przekroczenie terminu zakończenia budowy o około miesiąc

– wyjaśnia Ewa Bałdyga, rzecznik prasowy STRABAG sp. z o.o.
[[/pay]]


Remont z opóźnieniem? komentarze opinie

  • Jan - niezalogowany 2017-10-22 08:41:24

    Nie wiesz - nie pisz. Co TA firma robiła w ostatnich latach an terenie powiatu złotowskiego? Ja Ci odpowiem - NIC!

  • mmm - niezalogowany 2017-10-21 09:43:23

    To było z drogą 188...

  • Starszy Krawężnik - niezalogowany 2017-10-21 09:41:16

    Koncerny same są sobie winne. Wykończyły "przez osiem ostatnich lat" normalnych podwykonawców i teraz tak to wygląda.

  • kled - niezalogowany 2017-10-21 08:03:56

    W tej firmie to norma? Na terenie powiatu złotowskiemu było to normą?

Dodajesz jako: Zaloguj się