:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Strajk! Nauczyciele w Złotowie protestują

  • Fotka nr 0 z 4
  • Fotka nr 1 z 4
  • Fotka nr 2 z 4
  • Fotka nr 3 z 4
Portal zlotowskie.pl 08/04/2019 11:44

Dziś o 8:00 rozpoczął się strajk w oświacie. Sprawdziliśmy jak przebiega on w placówkach na terenie miasta.

Przed godziną 8:00 przed szkołami i przedszkolami w Złotowie niemal nie było ruchu. Rodzice w większości zorganizowali opiekę dla swoich pociech, a ci uczniowie, którzy jednak do szkoły przyszli mają zapewnioną opiekę w świetlicach.

O komentarz na temat strajku i obecnej sytuacji w szkołach poprosiliśmy przewodniczących komitetów strajkowych.

Łukasz Opłatek, Karol Potapowicz

Reklama

Strajk! Nauczyciele w Złotowie protestują komentarze opinie

  • gość 2019-04-08 11:32:33

    szkoła sp2 była rano zamknięta, więc świetlica również.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 11:54:43

    Sp2 była otwarta, świetlica również.

  • gość 2019-04-08 12:10:54

    Sp 3 też była rano zamknięta, tak jak Sp 2

  • gość 2019-04-08 12:12:41

    Co do 2-ki, to nie wiem czy jest teraz otwarta, ale rano NA PEWNO BYŁA ZAMKNIETA

  • Uczeń ZSE - niezalogowany 2019-04-08 12:35:15

    Strajk w ZSE to jakaś porażka. Dzisiejszy dzień to kompletna dezorganizacja, a p.dyrektor zarządził obowiązkową obecność. Największe podziękowania należą się p. dyrektor Annie, która próbowała to wszystko ogarnąć i przygotowała plan zastępstw i o oczywiście nauczycielą, którzy nie strajkowali. Dziękujemy, że możemy na was liczyć i że nie macie nas gdzieś...

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 12:40:52

    Ale dowalili PiSowi. POgonić to jak my przyjdziemy wrócimy do tego co mieliście przed 2015 r. Jak tak dalej pójdzie to nastąpi już niedługo. Nasz Wódz już się pakuje. No chyba że zostanie bo on zawsze zmienia zdanie. Ale co tam, nie ma jak to było za PO i PSL to był zachodni raj. Nauczyciele zarabiali jak nigdzie w Europie a budżetówka nie wiedziala co robić z kasą tyle jej było. No i najważniejsze ich idole rządzili. Wiecie chyba że wybory do parlamentu RP w październiku. Spróbujcie może wam się uda. Wg. mnie się nie uda bo was wspierających terroryzm w szkołach i wasalstwo wobec dyktatu UE jest coraz mniej.

  • gość 2019-04-08 12:59:18

    znowu bedziemy u wladzy juz wkrotce u koryta, beda osmierniczki, zlikwidujemy 500+ CBA rozliczymy pis, znowu beda walki w vacie, lewe faktury, bedzie nam sie zylo lepiej a plebs suweren bedzie jadl mirabelki i szczaw, lekcje religi zamienimy na lekcje praktyczne z lgbt, legalizacja malzenstw przez kochajace inaczej pary i adopcja dzieci no problem, Kopaczowa sprowadzi setki tysiecy imigrantow z afryki, beda gwalty w noc sylwestrowa jak w kolonii, rozboje, gwalty napady i zamachy, powstana strefy no go zone jak w szwecji, Radziu Sikorski znow bedzie robil laske amerykanom bedzie nam lepiej a wy znow bedziecie bez niczego zlikwidujemy pis i ustawy ktore on uchwaliil tak to nasz jedyny program by znow dorwac sie do wladzy lud jest ciemny , kupi to, tylko glupi pracuje za mniej niz 6000 na miesiac - Bienkowska obnizymy place minimalna do 1150 pln na miesiac

  • gość 2019-04-08 13:22:24

    pani Anna z ZSE jak zwykle stanęła na wysokości zadania; dyrektor przeważnie we wszystkim się gubi, ciężko mu ogarnąć najdrobniejsze sprawy, jest w większości tematów niezorientowany i problematyczny

  • gość 2019-04-08 13:39:50

    Mało im, niech zmienia pracę jak im się nie podoba, a nie korzystają z wyjazdów darmowych, pytam sie ile kasy dostają na święta, ile siedzą w domu, bo to święta, to ferie zimowe, to ferie letnie, to wakacje, a to zaraz muszą iśc na roczny urlop bo gardełko im wysiada, za pracę porządną niech sie wezmą, a nie strajk, potrafią tylko narzekać, ja bym im nie dała ani złotówki...........

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 13:40:04

    Jestem zdecydowanym przeciwnikiem strajku nauczycieli..... kompletna degrengolada..... niech Ci co strajkują pomyślą w tej chwili o tym co nie mogą strajkowac albo pracują za najniższą krajowa po 23 latach pracy..... mimo kwalifikacji niestety drodzy nauczyciele nie wszyscy mogą mieć zapewnione różne dodatki cz 13 pensje..... jak by nie odpowiadały warunki płacowe to bym się zwolniła i poszła na kasę do Biedronki..... W głowie się nie mieści......

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 14:02:19

    Nie do pomyślenia jest to co dziś działo się w ZSE. Dyrektor kazał być obecny uczniom,pomimo żadnego planu dla nich. Pół dnia spędzili tam czekając,aż ktoś łaskawie ich zwolni do domu. Brawa należą się pani wicedyrektor, która starała się jakoś zapanować nad sytuacją. Dziękuję Jej oraz nauczycielom , którzy nie strajkowali.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 14:05:02

    Może ktoś by się zainteresował tematem szkoły ZSE? Dzieciaki muszą chodzić do szkoły ,chociaż nie mają żadnych lekcji. Bądźmy konsekwentni - chcecie strajku to strajkujcie. Ale po co mają brać w tym udział uczniowie ?

  • 123 - niezalogowany 2019-04-08 14:07:00

    Piękna pogoda i dzieci bawią się na podwórku przed domem .Są zachwycone!!! Z racji pracy jaką wykonuję urlop latem był praktycznie niemożliwy, także mam go teraz. Idealnieeeee!!! A jeśli chodzi o strajk to niemam zdania a to dlatego że mam w rodzinie nauczycielkę i wiem jak to wygląda ze zwolnieniami , urlopami itd. ;-) Twierdzi że strajkuje bo inni.... a jest jej dobrze jak jest.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 14:15:12

    Zastanawia mnie jak długo ten strajk potrwa. I w jaki sposób ci nauczyciele mają zamiar nadrobić tematy szkolne. Tutaj trzeba sie zastanowić nad tym że zaraz nasze dzieci będą najbardziej pokrzywdzone. Będzie mnóstwo zadawania do domu, a co sie z tym wiąże.? Że nasze pociechy po powrocie do domów będą całe popołudnia spędzać na rozwiązywaniu zadań domowych.

  • Matka pracująca - niezalogowany 2019-04-08 14:16:28

    Nie rozumiem co znaczy "nauczyciele strajkują w godzinach swojej pracy"? Rozpowiadają wszem i wobec, że pracują po 48-60 godzin tygodniowo. Z prostego rachunku wynika, że powinni codziennie strajkować min. 10 godzin. Więc jak to jest?

  • Uczennica - niezalogowany 2019-04-08 14:18:57

    Coś co mnie zastanawia to plakaty z napisem " protestujemy o dobro waszych dzieci " albo "troszczymy się o ich edukację" . Według mnie to jedynie troska o własną kieszeń. Ta sytuacja pokazała jak nauczyciele szanują uczniów, pozostawiając ich samych przed egzaminami. Autorytet nauczycieli spadł do zera. Dziękuję tym, którzy nie protestowali - to miłe ,że niektórzy nie mają nas gdzieś

  • gość 2019-04-08 14:26:10

    Do "Gość - niezalogowany 2019-04-08 13:40:04" Piszesz " jak by nie odpowiadały warunki płacowe to bym się zwolniła i poszła na kasę do Biedronki..." PYTANIE: 1. DLACZEGO JESZCZE TAM CIEBIE NIE MA ?!!!!! 2. Kto będzie uczył Twoje dzieci??? TY? Piszecie jakby to WAM chcieli zabrać kasę i dać nauczycielom. Nie wiecie, nie znacie warunków, ale piszecie głupoty i uważacie się za wielkich znawców tematu. NIE WIESZ TO SIĘ NIE WYPOWIADAJ!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 14:51:33

    Nie popierasz strajku to się zamknij , bo widocznie nie wiesz co to godność pracy, którą wykonujesz.

  • gość 2019-04-08 14:56:50

    Czy ktoś mi powie czy jutro ekonom pracuje, bo nie wiem czy uczyć się na sprawdzian?

  • Belfer - niezalogowany 2019-04-08 15:02:01

    Ja mogę iść na kasę do Biedronki - spełniam wszystkie wymogi, a czy Pani Kasjerka (z pełnym szacunkiem) poradzi sobie w szkole z Waszymi dziećmi?

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 15:10:29

    W ZSE totalna porażka, zamiast puścić młodzież do domu to zebrali wszystkie klasy (których nauczyciele strajkują) i puścili film, aby tylko czymś zająć . Cudem będzie jeżeli jutro ktokolwiek tam przyjdzie "na zajęcia".

  • Uczennica - niezalogowany 2019-04-08 15:15:39

    Ekonom jak zwykle popisał się swoją świetną organizacją, niektórzy nauczyciele by chyba nie mogli zasnąć gdyby ich zajęcia się nie odbyły. Tyle szkół ma dzisiaj wolne, zamiast też dać uczniom odpoczynek (niech wszyscy skorzystają na tym strajku) to zmuszeni byliśmy przyjść. Lekcje odbywały się według kaprysu nauczycieli, nikt nie był poinformowany co się będzie działo. Mam nadzieję, że jeśli strajk się przedłuży to obecność na zajeciach nie będzie obowiązkowa, albo chociaż dowiemy się że dane lekcje się odbędą, a nie, że spakuje się na 8h lekcyjnych a odbędą się tak naprawdę 2.

  • gość 2019-04-08 15:20:47

    Pan dyrektor Ekonoma to PIS-owiec, więc myślała poprawnie, a wyszło jak zwykle. Nie o nauczycieli mu chyba w tym momencie szło.

  • AleSieCiesza - niezalogowany 2019-04-08 15:26:12

    Nie POmogla ulica i zagranica to tez ZNP nie pomoze.Nie moge sluchac tego ze nauczyciel zarabia 1200 zl...Natychmiast nalezy wprowadzic pelna jawnosc zarobkow budzetowki.Zobaczymy czy w ZEZNANIU PIT jest te 1300zl. 15 % podwyzki w jeden rok?To dobra oferta!!Nauczyciele tracicie swoj etos grajac dziecmi...Ps. Jest wielu ktorzy trzymaja kciuki ale nie za nauczycieli tylko za kryzys w szkolnictkie co ma uderzyc w rzad!Ha ha to nie pomoze bo 15 % to wyciagnieta reka a kazdy kolejny dzien stsajku to bunt nieuchronny bunt rodzicow .Poliyyka i tyle

  • gość 2019-04-08 15:36:34

    W Gdańsku młodzież "Muremzanauczycielami", w Szczecinie młodzież na plakatach pisze "Jesteśmy z Wami", właściwie we wszystkich wielkich miastach rodzice i młodzież maturalna popiera starania nauczycieli o normalność w polskiej szkole, o edukację z prawdziwego zdarzenia (czyli nauczyciel nie z łapanki, nie z przymusu, nie z negatywnej selekcji), a w Złotowie? Hejt prostaczków. Współczuję.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 15:42:24

    Znowu PIS'owskie trolle kipią jadem w komentarzach...

  • gość 2019-04-08 15:50:36

    Należy jak najszybciej ZDELEGALIZOWAĆ ten komunistyczny związek ZNP,który wywodzi się bandyckiej przestępczej organizacji PZPR,która do tej pory nie zostali rozliczeni,za zbrodnie i okradanie polskich obywateli.A tego bydlaka komunistycznego z PZPR Broniarza,który podpala Polskę Niepodległą,którego można uznać jako TERRORYSTA,na zlecenie bojówek bolszewickich PO-PSL-SLD_Nowoczesna-KOD i Obywatele UB oraz bolszewickiej UE,wsadzić bydlaka za kraty albo wyjazd do Sowieckiej Rosji.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 15:51:30

    W dupach sie poprzewracało tym pseudo nauczycielom. Mam nadzieje że czytaja te komentarze na temat swojego nieróbstwa!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 15:51:37

    To jeden albo dwóch trolli. TV PiS zaleciło szczucie nauczycieli.

  • gość 2019-04-08 15:57:28

    Głupota się szerzy w komentarzach. ZSE bardzo dobrze zrobiło, zresztą uczniowie mają co robić w tej szkole, bo dyrektor o to zadbał!! Rodzice zamiast do pracy to mają z dzieciakami siedzieć w domu bo sobie komuszki z ZNP strajkować zachciały? Niech młodzi się uczą jak w tym kraju wygląda polityka, lepiej ma ten kto głośniej morde drze...

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 15:58:50

    Ktoś musi zapracować na ta bandę nierobów!!!!zapraszam na kasę do netto !!!może wtedy docenią swoją pracę.

  • uczennica - niezalogowany 2019-04-08 15:59:17

    Chciałabym, żeby osoby komentujące, którym najwidoczniej brak styczności z pracą nauczycieli, nie wypowiadały się. "tyle wakacji i jeszcze im mało" - w ferie nauczyciele mają dyżury a latem rady - najpierw podsumowujące rok szkolny, a potem związane z organizacją nadchodzącego. ">>robimy to dla waszych dzieci

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 16:01:28

    Nauczyciel żeby iść na kasę do Biedronki ma niestety za wysokie kwalifikacje przykro mi :) Myślicie, że nauka Waszych dzieci to taki miód? Zapraszam na poprowadzenie lekcji..Ciekawe ilu z Was rodzice by sobie poradzilo w 30 osobowej klasie.. A jak nauczyciel taki zły to dlaczego nie podejmujecie decyzji o nauczaniu domowym tylko wysyłacie dzieci do szkół?

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 16:06:22

    Poczytajcie trolle o historii ZNP. Jego początki sięgają 1905 r. Wasze sugerowanie że to "komuniści" nijak się ma do prawdy. Teraz to "Solidarność" powinna stracić swoją nazwę bo jej szef kolaboruje z rządem "jedynie słusznej" partii. Na szczęście tylko on, bo reszta członków solidarności się pod jego ugodami nie podpisuje.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 16:10:34

    Ludzie ,przestańcie być tacy zawistni, w tym kraju każdemu należy się podwyżka i każdy ma prawo strajkować, powinniśmy się nawzajem wspierać,a nie krytykowac. Ci co nie pracowali w oświacie nigdy nie zrozumieją co to za ciężki kawałek chleba i jakie pensje dostaje nauczyciel w rzeczywistości. Ludzie w większości z pasją, zamiłowaniem ,otwartym sercem oddają się tej pracy , poświęcajac swoje życie prywatne, przenosza pracę do domu, nie wspominając o innych sprawach. Mam nadzieję,że ten strajk coś zmieni i nauczyciele zaczna godnie zarabiać. Trzymam kciuki za wszystkie grupy zawodowe,które strajkują w tym kraju!

  • gość 2019-04-08 16:16:01

    Brawo nauczyciele , popieramy Wasz strajk. Za opiekę i wychowanie dzieci odpowiadają rodzice a każda grupa ma prawo strajkować. Nauczyciele walczcie o swoje!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 16:20:12

    Do Belfer super że potraficie co roku wałkować ten sam materiał. Prawie jak ksiądz na pamięć potraficie formułki tylko jak padnie jakieś nie wygodne pytanie to nagle zaczynają się schody. Uważacie się za mądrych i inteligentnych bo potraficie wyłożyć jeden przedmiot? Poloniści czasami nie znają ułamków ani żadnego innego języka obcego, matematyk zna z pięć stolic Europy i to Tyle. Proponuję się udać na budowę do pracy sprawdzimy wytrzymałość na słońce, mróz, deszcz. Jeżeli tydzień bez odcisków na palcach i nogach wytrzymacie to będę was podziwiać. W wakacje nauczyciel ma około miesiąc wolnego? Święta jakieś pracujące? Biwaki? Wycieczki? Ferie zimowe? Nikt tak dobrze nie ma z tyloma dniami wolnego. Trzeba stracić żeby docenić.

  • gość 2019-04-08 16:20:54

    Komunistyczne są postulaty. Kasa tu i teraz dla każdego... Zrób strajk w Biedronce, Netto, wywalczysz 100 zł podwyżki, ale za pół roku masz wypowiedzenie z pracy. Nauczyciel to renoma, ale bez przesady, nie ma ludzi niezastąpionych. Dobry nauczyciel powinien dobrze zarobić, ale nie w tym państwie trzęsionym przez związkowców "walczących" o ludzia pracy. A tak naprawdę to tylko polityka, wstyd.

  • gość 2019-04-08 16:26:29

    Czytam te hejty obrońców tych postkomunistycznych nauczycieli,to mnie taka zastanawia,czy to nie są obrońcy matoły z bojówek bolszewickich PO-PSL_Nowoczesna-SLD-KOD.Jak tak mało zarabiają,niech wyjadę na zachód,tam dopiero zobaczą jak trzeba pracować nawet po 12 godzin dziennie.Odmówi z mety zostaje zwolniony.A ten postkomunistyczni nauczyciele,z nadania postkomunistycznych samorządów są leniami,brak kultury inteligencji,którzy wzięli jak terroryści dzieci i rodziców za zakładników.To jest chamstwo!

  • gość 2019-04-08 16:28:01

    Widzę, po komentarzach, że nauczyciele z Ekonoma chyba zapomnieli dzięki komu szkoła dała radę i mają pracę :) nieładnie, nie dajecie dobrego przykładu

  • gość 2019-04-08 16:29:45

    Ej, chyba gorzej zrobiły szkoły, które były zamknięte i rodzice musieli się zwalniać z pracy.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 16:38:00

    Nauczyciele pracujcie jak wszyscy 8 godz dziennie będzie czas na dokumentację poprawy klasóweki itd nie ma warunków? pokój nauczycielski cisza spokoj .Tylko kto z Was wysuwdzi tyle godz w szkole:(

  • gość 2019-04-08 16:42:40

    nauczyciele, których znam, od lat strajkują - zimą na nartach, latem - w Chorwacji

  • gość 2019-04-08 16:45:52

    dno i wodorosty przy PO to Himalaje

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 16:46:31

    Drodzy nauczyciele chcąc być radnym musieliście ujawnić roczny dochód. Okazało się że jest to 70-90 tyś rocznie .przykład nauczyciela w-f .Więc nie dziadujcie bo ZUS będę musiał płacić 2 tyś .I te pieniądze musimy my rzemieślnicy na wasze wygórowane oczekiwania zapłacić. A wy jesteście blotkami w pokerze PO .

  • gość 2019-04-08 16:47:31

    Na miejscu rządu zrezygnowałbym z jakichkolwiek dalszych rozmów z Targowicą. Niech strajkują, damy sobie bez nich radę. W sumie oni tak uczą, że strata jest żadna. Po prostu niech się kiszą, niech gulgoczą, ignorujmy ich. Ich cel jest jasny - doprowadzić przed wyborami do paraliżu państwa. Oni są gotowi na wszystko, by przejąć władzę. Zobaczycie, że za chwilę będą próbowali przenieść strajk na ulice i do budynków państwowych, że wezwą eurokołchoz do interwencji, że prowokacja gonić będzie prowokację. To są osobnicy realizujący z wyrachowaniem przygotowany wcześniej plan obalenia znienawidzonej przez nich władzy, a mają przy sobie oszalałych z nienawiści, poszczutych na nas ludzi.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 16:49:40

    Ktoś tu napisał że nauczyciele mają w ferie dyżury a w wakacje rady... Normalnie śmiechłem :d my mamy wtedy pracę!

  • gość 2019-04-08 16:50:43

    Zgodnie z Ustawą o rozwiązywaniu sporów zbiorowych, strajk odbywa się w miejscu pracy. Nauczyciele, którzy jutro nie stawią się do szkoły i nie podpiszą listy, mogą zostać zwolnieni za niestawiennictwo w miejscu pracy.

  • Uczeń - niezalogowany 2019-04-08 16:52:29

    Proponuje premie uznaniowa dla nauczycieli bo co to za nauczyciel jeżeli w klasie wszyscy uczniowie mają 2 lub 3

  • Ciekawska - niezalogowany 2019-04-08 16:56:13

    Proszę, aby nauczyciele (niektórzy oczywiście) nie przesadzali ze swoimi "nadkwalifikacjami", bo mnie rozśmieszają. Proszę napisać na czym te "wysokie" kwalifikacje polegają? Skończenie studiów? Proszę napisać ilu nauczycieli z tymi "nadkwalifikacjami" skończyło DZIENNE JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE w nauczanym przez siebie przedmiocie!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 16:56:45

    Zastanawiam się kiedy dzieci nadrobią materiał?pewnie w domu z rodzicami zamiast jak do tej pory siedzieć 4 godziny nad zadaniami domowymi będą miały zajęcie do wieczora i jeszcze w weekendy i jeszcze w wakacje:)

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 16:57:00

    W Polsce na etat nauczyciel musi wyrobić minimum 18*45min w tygodniu, w większości państw, np. w Niemczech musi wyrobić 26*60min - czyli DWA RAZY WIĘCEJ. Nasi nauczyciele nie powinni się dziwić dlaczego tyle zarabiają. Niegdyś w szkołach było po 6-7 klas jednego rocznika, dziś są co najwyżej 3-4 takie oddziały, a liczba zatrudnionych nauczycieli nie uległa zmianie. Dawanie nauczycielom kolejnych godzin dyrektorskich, czy też zajęć pozalekcyjnych, aby załatać ich etat nic nie pomoże. Konieczna jest redukcja etatów, żeby system stał się wydolny a nauczyciele więcej zarabiali.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 17:16:00

    Nie pisz o Niemczech skoro nie masz pojecia. W Niemczech pensum to 20 godzin, ale wliczone w to są dyżury na przerwach. Nauczyciel zarabia bardzo przyzwoicie i nie musi zajmować się żadnymi apelami, akademiami, wycieczkami, dyskotekami i innymi sprawami administracyjnymi. Rodzicom nawet nie przyjdzie do głowy podwazac opinię nauczyciela a testy ma 2 lub 3 w semestrze. Nie wspomnę o całym zapleczu i warunkach lokalowych. Jeśli dziecko się nie nadaje do gimnazjum, bo wynika to z jego osiągnięć to sie tam nie dostaje, bez wzgledu na to co chce rodzic. Gdyby choć w części warunki pracy przypominały te w Niemczech, nie byłoby żadnego strajku. Podziekujcie pani Zalewskiej za jej "naprawę" Gorzej w polskiej oświacie już być nie może.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 17:22:15

    Do Ciekawska: Wie Pani ilu nauczycieli? Wszyscy..Nawet gdy poczatkowo skończyli tylko studium nauczycielskie z biegiem czasu musieli je uzupełnić studiami magisterskimi. Nie ma Pani pojęcia o czym Pani mówi. Wielu nauczycieli ma skonczonych więcej niz jedną magisterkę. A to wymaga o wiele więcej wysiłku niż skończenie zawodowki w kierunku sprzedawcy (nikomu nie ujmując bo bez Pani na kasie nie zrobilibyśmy zakupów) Kazdy zawód zasługuje na szacunek! Nikt nikomu nie zabrania strajkować..Ale przez tą zawiść wszyscy mają klapki na oczach i nie wiedzą co mówią. Myślicie, że nauczyciel wychodzi ze szkoły czy z przedszkola "równo z dzwonkiem"? Otóż nie. Może Wasze dzieci kończą zajęcia ale to nie oznacza, że nauczyciel kończy w tym momencie pracę. Nauczyciel ma wiele zajęć pozalekcyjnych i rewalidacyjnych, poza tym ma stertę papierów do wypełnienia, których nie byłby w stanie wypełnić żaden z tych wszystkich "mądralińskich", którzy się tutaj odzywają. Naprawdę powinniście choć trochę uszanować pracę nauczycieli i to co robią dla Waszych dzieci! Nauczyciele przynoszą pracę do domu, siedzą godzinami nad materiałami dla dzieci żeby zorganizować im super zajęcia. Tak! To wszystko dla Waszych dzieci. Wycieczki szkolne też są dla dzieci a chyba ktoś podczas wycieczki musi się nimi zająć prawda?

  • Do Ciekawskiej - niezalogowany 2019-04-08 17:23:25

    Dzienny Uniwersytet Szczeciński o profilu matematyczno-fizycznym. Tytuł maggistra matematyki i fizyki. Nauczyciel w podstawówce. 8 lat w zawodzie. 2300 na rękę. Możesz dalej mnie krytykować. Ulżyj sobie.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 17:35:30

    Dlaczego nie odwołują korepetycji szkoda 5 dyszek " materialiści "

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 17:36:13

    Jestem nauczycielem. Byłem dzisiaj w pracy. Strajkujący patrzyli na mnie z kpiną i obrzydzeniem, bo pracowałem z uczniami jak zawsze. Uczniowie nazwali mnie bohaterem. I oni są dla mnie najważniejsi. Nie obchodzi mnie co myślą inni nauczyciele. Mam swoje zdanie i mam do tego prawo. Jestem wolnym człowiekiem i nie muszę być jak wszyscy. A jak będą chcieli mi dać podwyżkę to poproszę by przelewano ją na konto moich rodziców, bo z ich ciężkiej roboty i płaconych podatków do państwa nauczyciele „dostaną”!!! Chociaż mam nadzieję, że rząd będzie jednak nie ugięty.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 17:37:42

    Rada jest jedna Cytujac klasyka: nalezy wziasc kredyt i zmienic prace.PIT praWde powie

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 17:51:58

    Gościu podający się za pracującego dziś nauczyciela - zwykly troll z ciebie. Podaj szkołę i przedmiot. Wpisywanie fejkowych komentarzy to nie bohaterstwo a sluzalczosc partii w tworzeniu falszywej propagandy.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 17:57:04

    Oczywiscie nauczyciele maja prawo nie przystąpić do strajku i nikt im tego nie ma za zle, ale ten wyżej ze swoją historyjka jest po prostu zmyślony! Po co to robisz człowieku? Partia kazała tak kłamać?

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 18:19:53

    Nauczyciele nie robią kilku magisterek, jedną i podyplomowe studia. Ciekawe jak nauczyciele wychowania fizycznego się przygotowują w domu? Fiołki próbne robią? Nauczyciele po kilku latach już nie muszą, az tak pracować, przygotowując się do pracy. Niech biorą te 15%, to dobra oferta. Ja też bym tyle chciał.

  • gość 2019-04-08 18:20:28

    Nauczycielom przewraca się w tyłkach , mają za dobrze ,

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 18:37:06

    Dzienny Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Absolwentka 2009r, pięć lat w zawodzie nauczyciela aż do likwidacji w szkole. Brak wolnych miejsc w szkołach podstawowych w całym powiecie. Dzisiaj pracuję w sklepie Stokłosy za 1600zł netto. I co też nauczycielu będziesz mnie krytykował. Jak ci mało chętnie cię zastąpię, podaj tylko gdzie uczysz.

  • Zarząd - niezalogowany 2019-04-08 18:38:49

    Wszystkie szkoły mają wolne do odwołania. Dotyczy również ZSE Nauczyciele 100 obecnosci z racji strajku. Pozdrawiamy i wakczy o swoje.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 18:46:22

    Jakie 15%? Póki co jest 5% obiecywane od ubiegłego roku a w mediach te same pieniądze dwa razy przedstawiono jako podwyżkę dla nauczycieli. Gdyby od września weszła kolejna transza, to w skali roku daje ok 8% nie 15, to nawet mie wyrównuje wzrostu cen. Nie słuchajcie tych bzdur, które opowiada i pokazuje w słupkach Szydło, bo to zwykła manipulacja. Kto by strajkowal, gdyby zarabiał 5 tys.? Te wyliczenia średnich wynagrodzeń są z kosmosu. Poza tym co to za obiecanki na 2023 rok? Kto wie jaki wtedy będzie rząd i jak będzie wyglądała sytuacja ekonomiczna kraju. Może ceny wzrosną pieciokrotnie? Obiecywać gruszki na wierzbie na 2050 każdy może. Ale to czysta propaganda, żeby oczernic nauczycieli. A nauczyciele owszem, żądają podwyżki, ale są już zmęczeni bezradnoscia wobec wymysłów pani minister, które uderzają i w uczniów i w nauczycieli. Reforma oświaty zniszczyła już wszystko, te przeladowane programy i pracę dzieci w domu zawdzięczacie reformie, nie nauczycielom.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 19:04:15

    A czy to partia musi mi coś nakazywać? To jest moje zdanie i mam do tego prawo. Nie muszę podawać szkoły w której pracuje i przedmiotu bo jest RODO, a poza tym wy pisarze tez jesteście anonimowi. Jakoś żaden z nauczycieli się tutaj nie podpisał. Historia nie zmyślona tylko prawdziwa. Tylko prawdy nikt nie chce słuchać, bo boli...

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 19:09:07

    5 od stycznia i 10 od września. Wszyscy chcą podwyżki. Ja też. Nie dostane nawet 5%. Wykształcenie mam równorzędne, a w niektorych przypadkach wyższe niz niektórzy nauczyciele. W szkolach pracują jeszcze nauczyciele po kolegiach nauczycielskich. Na brak szacunku pracowali i pracują sami. Są nauczyciele, którzy potrafia nauczyć i uczą. Niestety jest ich coraz mniej. Pełno za to zadufanych w sobie , wywyższających się nauczycieli, którzy maja kiepską wiedzę i ratują się krzykiem i arogancją. Potrafią całą lekcję przesiedzieć z nosem w telefonie, przeglądając ciuszki np. Potem zadania domowe są takie, jakie są, a my bierzemy korepetycje. Ponadto w szkole nie potrzebna jest religia. Postulat: religia do salek katechetycznych!!!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 19:14:20

    Nauczyciele nie robią dwóch magisterek? Widzę, że tu sami znawcy. Niektórzy nauczyciele robią dwie mgr plus studia podyplomowe jeśli wymaga tego sytuacja lub po prostu dla podniesienia kwalifikacji :) Ale co tam możecie wiedzieć o pracy i wykształceniu nauczyciela. I tak dla Was wszyscy to nieroby..Brawo za takie myślenie

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 19:30:08

    Strajkować się zachciało bo nie dosyć uczyć się nie chce to nikt ich nie sprawdza w jaki sposób przekazują wiedzę dzieciom i żeby to w jakiś fajny i mądry sposób zdobywały tą wiedzę.Przyjdzie taki głąb na lekcję i te dzieci nie wiedzą co gada tacy są nauczyciele nie douczeni bo mało godzin na robić się nie trzeba a kasa nie mała sama wpada na konto .Żygac się chce co opowiadają cholera dzieci w szpitalach umierają a im za mało kasy bo muszą spać na pieniądzach patologia cholerna.Wy rodzice za nauczycielami jesteście oni po spach jeżdżą i na wycieczki jeżdżą a później się śmieją jacy ludzie głupi są.do gnoju patologia to by pracę szanowali a nie strajk tyle wolnego i wszystko płacone mało im jeszcze WSTYD WSTYD honoru za grosz.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 19:40:48

    Zazdrość, małość i wewnętrzną zgnilizna... PS. Szanowni Hejterzy, pisze się "uczniów", a nie "uczni".... nauczyciele są nadal potrzebni.

  • 1qaz - niezalogowany 2019-04-08 19:52:01

    Niech nauczyciele strajkują, jak każda grupa robotników, mają prawo. Ale za to niech pracują po 8h dziennie i mają to 26 dni urlopu. Faktycznie, latem mają rady i inne spotkania, i wtedy wychodzi z miesiąc wakacji nadal. Również mogą uczestniczyć w wielu projektach z których mają duże profity a nawet wycieczki. Tyle dają od siebie przecież. Robią wszystko pod siebie, gdzie nawet sam dyrektor zamiast kupić zapas papieru do drukarki czy toaletowego kupuje pełno sprzętów czy niepotrzebne remonty, gdzie nie jest to nawet aż tak konieczne, a wiadomo że całość z dofinansowania nie idzie i tak. A tak naprawdę nauczyciele którzy potrafią nauczyć i zależy im na uczniach tego nie robią, bo nie chcą marnować czasu gdy zbliżają się egzaminy, matury. A właśnie ci drudzy, którzy tylko siedzą i podają wyuczone latami formułki notatki, nie widzą błędów na tablicy, od lat puszczają te same nieaktualne filmiki czy prezentacje są pierwsi w kolejce do podwyżek. I czy im nie wstyd. Nawet nie próbują się czegoś dowiedzieć nowego i przekazać tego w kontekście konkretnego zagadnienia. Są nauczyciele którym faktycznie podwyżka się należy i to zwykle jest mała grupa która zabiegałaby, ale jednak pracuje dla dobra młodzieży. A nawet dyrektorzy wiedzieli od dłuższego czasu o możliwości strajku i nie potrafili planu kryzysowego przygotować na te dni. Uczniowie chodzą do szkoły i się nawet nie uczą, bo nie ma kto ich uczyć i nawet nie ma kto o nich zadbać, panuje rozgardiasz. A tych starszych, zwłaszcza z liceum i techników mogliby puścić do domów bo to chyba już w miarę odpowiedzialni ludzie a nie na siłę trzymać, robić kilka religii czy wfów byleby zmarnować im czas. Powinni się zastanowić a nie wywyższać. Każda praca jest ważna.

  • Bezsens - niezalogowany 2019-04-08 19:55:26

    Już lepiej zamiast tych wszystkich podwyżek, 500+ i innych projektów państwo powinno dobrze dofinansować szpitale i sprawić godną opiekę dla chorych bo nikt nigdy nie wie kiedy tam trafi i dopiero będzie narzekanie. A z pomocy lekarskiej korzysta każdy

  • Hipokryzja - niezalogowany 2019-04-08 20:06:21

    Nauczycielom tak źle. Ale ich oburzenie jak nie dostaną prezentów od uczniów jest okej przecież. Wymagane jest zwykle żeby dać coś na dzień nauczyciela, klasową wigilię i nawet na zakończenie roku szkolnego. A zdarza się że nie są to małe prezenty, bo dzieciaki potrafią się składać nawet po 10zl od osoby gdzie przy 30osobowej klasie to już masa pieniędzy. I prezenty nie dostaje zawsze tylko wychowawca. Jeszcze na imprezy takie jak dyskoteki, połowinki czy studniówkę trzeba zapraszać. A wszystko idzie z pieniędzy uczniów. Bo wypada zaprosić. Tak żerują na darmowe okazje. Nawet jeśli klasa nie chce zaprosić jednego z nauczycieli to będzie zmuszona do tego bo "wypada". Mimo że to ich imprezy i organizują je rodzice to nauczyciele sprytnie tym kierują. Wyrobili o sobie zdanie że trzeba im robić prezenty co rusz i oczekują tego. Niech pokażą że da godni podwyżek bo jak na razie to co chwilę znajdą coś na czym mogą skorzystać lub wykorzystać uczniów.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 20:11:12

    Ci wszyscy hejterzy kiedyś nauczyli się pisać. Niektórzy raczej słabo, ale komentarze pisać potrafią. Sami się nauczyli? Chyba jednak kiedyś nauczył ich tego jakiś nauczyciel... Żeby podjąć pracę w jakimkolwiek zawodzie, najpierw trzeba chodzić do szkoły i każdy z komentujących zawdzięcza bardzo wiele nauczycielom. Ale co tam, zgodnie z propagandą trzeba pluć, oczerniac, obrażać... Przyjemności i satysfakcji z opluwania życzę.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 20:11:29

    Jesteś obrzydliwy. Twój komentarz sięgnął dna.

  • gość 2019-04-08 20:12:06

    Jestem zażenowany tymi niby wykształconymi nauczycielami.Znam dwie osoby,które ledwo ukończyły szkołę średnią,skończyły kursami w Wałczu jako pedagog.Ale pochodzili z rodzin komunistycznych,którzy mieli rodziny w samorządach postkomunistycznych,zostali nauczycielami.To są miernoty,bez wykształcenia poziom szkoły średniej oraz bez żadnej kultury i inteligencji.Na niczym się nie znają,ale mają manię wyższości,a tacy są nauczycielami którzy uczą nasze dzieci.To jest cynizm i obłuda.Z ich wykształceniem na zachodzie,tylko by dostali pracę fizyczną.

  • gość 2019-04-08 20:22:07

    RZĄD POLSKI MUSI ZDELEGALIZOWAĆ KOMUNISTYCZNY ZWIĄZEK ZNP,KTÓRY PROWADZI DO AWANTURY POLITYCZNEJ.ZNP MA POSTKOMUNISTYCZNYCH NAUCZYCIELI i FRAJERÓW,KTÓRZY TERRORYZUJĄ I ZROBILI Z UCZNI i RODZICóW ZAKŁADNIKÓW POLITYCZNYCH.TEN KOMUNISTA,BYŁY CZŁONEK PZPR BRONIARZ,POWINIEN SIEDZIEĆ ZA KRATAMI.MAJĄTEK 12 MILIARDÓW zł.ZNP POWINIEN BYĆ SKONFISKOWANY.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 20:23:13

    No tego jeszcze nie było, pretensje do dorosłych że nauczyli się pisać i o zgrozo nauczyciele musieli ich uczyć alfabetu. No nie a kto miał i ma uczyć pisać i liczyć Kowal? Przecież jeżeli nauczyciele chcą gasić pożary to do straży do straży. Coś niedobrze się dzieje, nauczyciel dziwi się że ma uczyć. Otóż o ile sobie przypominam zawsze tak było że nauczyciele uczyli dzieci w szkole a rodzice uczą dzieci w domu i to całe życie. Pytanie czy o to też mają mieć pretensje do swoich dzieci. Widać Polacy szybko zapominają o przeszłości.

  • gość 2019-04-08 20:24:35

    Nauczyciele nie dajcie się skłócić, macie jedyną niepowtarzalną już pewnie szansę walczyć o godność swojego zawodu, hejterzy niech sobie hejtują to takie prymitywne zachowania zawistników, róbcie swoje !!!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 20:26:37

    Naucz się czytać ZE ZROZUMIENIEM bo o pretensjach tam nie było mowy.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 20:35:13

    Oczywiscie że nikt nie będzie zwracał uwagi na hejterow, którzy nie mają pojęcia o pracy nauczyciela, ale obrażają jak tylko potrafią. Poza tym wyraźnie widać, że jest tu paru takich dyżurnych trolli, którzy wszędzie wciskają "jedynie słuszna" propagandę. Bardzo szkoda, że rząd nie rozmawia poważnie z nauczycielami, a skupia się na szczuciu i szerzeniu falszywych opinii. Teraz, po sędziach, lekarzach, środowisku LGBT, Żydach itd przyszła kolej na zrobienie "wroga publicznego nr 1" z nauczycieli. Do czego ta taktyka doprowadzi?

  • gość 2019-04-08 20:35:19

    Powinni nauczyciele być skontrolowane ich oświadczenia majątkowe przez Urząd Skarbowy i podane do publicznej wiadomości,jak prokuratorzy czy sędziowie.Dziwne jest podają że tak oni mało zarabiają a w całym powiecie,najwięcej oprócz przedsiębiorców dostają zezwolenie na budowę domu.Wiadomo również nie oficjalnie za godzinę korepetycji za ucznia pobierają 50 zł.i nie zgłaszają tego do Urzędu Skarbowego a to jest przestępstwo skarbowe.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 20:55:38

    W Złotowie burmistrz zorganizował dni otwarte. Ani słowa na stronie miasta o strajkach w placówkach oświatowych miasta. Czyżby strach przed słowem strajk? W Pile Prezydent miasta wydał super oświadczenie. To jednak w Pile. U nas Dni Otwarte.

  • gość 2019-04-08 20:55:53

    Żaden nauczyciel nie idzie do pracy z mała torebką, tylko z dużą torbą, w której na pewno nie noszą kanapek tylko prace, które sprawdzali w domu, arkusze, które wypełniali w domu, itp.itd. Widzę nauczycieli codziennie idących do pracy, bo mieszkam obok szkoły. Jak nauczyciele mają tak FAJNIE, to przecież każdy może tym nauczycielem zostać - czyż nie?

  • gość 2019-04-08 20:56:17

    W całej UE,nauczyciele szkół podstawowych czy średnich,nie mają takich przywileji,dodatków czy 3 miesiące płatnego urlopu jak w Polsce.Proszę pojechać do Francji,Niemiec,Włoch,Hiszpanii,Danii czy Holandii.Tam ludzie wykształceni,inżynierowie,lekarze itp.zarabiają 3 krotnie więcej niż nauczyciele.Podam przykład Danii,to jest bogatsze państwo niż Polska.Tam obowiązkiem nauczyciela jest nauczenie ucznia w szkole.Tam nie ma żadnych zadań lekcji do domu.A nauczyciel który dyskryminuje dziecko,jest wulgarny do uczniów,na prośbę rodziców z mety zostaje usunięty.A w Polsce nauczyciele jak kasta komunistycznych sędziów jest nietykalna.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 21:00:28

    Spieszę że sprostowanie. Dziś o 19.32 na stronie znalazła się jednak informacja o strajkujących placówkach. Szybko!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 21:13:44

    Słyszałem z TV że nauczyciele przyrównują swoją pensję do pensji robotników i kasjerów w marketach. To śmieszne z ich strony tak przyrównywać. Wydaje mi się że nauczyciele potrafią liczyć więc niech policzą sobie liczbę godzin pracy w ciągu roku kasjera I swoje. Wyjdzie wtedy kto jest bezczelnym chamem.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 21:19:38

    Nie no hit! Nauczyciele domagają się prezentów ;D Większej głupoty nie czytałam. Z tego co mi wiadomo to prezenty na Dzień nauczyciela są ustalane między rodzicami i to oni wszystko organizują. Kto Wam każe robić prezenty? No błagam...

  • gość 2019-04-08 21:21:17

    Wycieczki, prezenty, zaproszenia na studniówki...nie wierzę, że czytam to naprawdę...Drodzy rodzice!Czy Wy naprawdę myślicie, że tego oczekujemy???Skąd w ludziach tyle jadu i zawiści? Kocham moją pracę, wiele różnych rzeczy przygotowywałam z uczniami i dla uczniów, nie licząc godzin pracy i prywatnych pieniędzy, bo daje mi to satysfakcję. Cieszy mnie, kiedy uśmiechają się do mnie na ulicy z daleka lub piszą na fb wiadomości po latach...Nigdy nie pomyślałam, że kwiatki na Dzień Nauczyciela to "krwawica", na odczepnego, bo wypada.... Moje dzieci zabierają kwiatki dla ulubionych nauczycieli, myślałam, że tak to działa. Już nigdy nie przyjmę kwiatka od ucznia!Rodzice!Nie kupujcie nam kwiatów i prezentów!!!My naprawdę ich nie oczekujemy!Wycieczki też nie są obowiązkowe!Nie zapisujcie na nie swoich dzieci, nie finansujcie nam "darmowych wyjazdów"!Jak można zniżyć się do wypominania takich rzeczy...?Szok i niedowierzanie....

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 21:36:57

    Gdy to o demnie zależało,znalazł bym sposób na tych nierobów szkolonych.Dołożył bym im godzin tyle samo co kasjerce w biedronce.Podniósł wstawki tyle Ile sie domagają.A połowę zwolnił.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 21:48:49

    Ale to od Ciebie nie zależy. Za to twoje własne życie od Ciebie zależy, więc znajdź sposób i zrób z nim coś, bo widać, że jesteś bardzo nieszczęśliwy. Tylko sfrustrowani ludzie czują taką zawiść. Znajdź cel w życiu i przestań hejtowac.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 22:10:57

    Właśnie masz rację,nie o domenie to zależy .Nasze dzieci Was nie obchodzą!!!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 22:29:55

    Kurczę, wydawałoby się, że nauczyciel to inteligentna osoba, tymczasem nagle okazuje się, że nie wie na jakich zasadach podejmuje pracę? Każdy może sobie wyliczyć ile będzie zarabiać i czy mu to wystarczy. Jak nie wystarczy to po co się pchasz do szkoły?? Walczycie o dobro dzieci?? Żart.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 22:40:02

    Zabolało co niektórych.Jest nie fer kosztem naszych dzieci walczyć o swoje.Przynajmniej dowiedzieli się jakie mają zdanie na ich temat .Banda nierobów szkolnych.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 22:44:59

    Możecie mnie uznać za ofermę, ale cieszyłbym się z takich pieniędzy jak ma nauczyciel i z takich podwyżek jakie dostają, już nawet nie patrząc na inne dodatki.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 22:48:05

    Zapomniałem dodać, że jestem po studiach inz+mgr i mam 10 lat pracy w zawodzie za sobą

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 23:03:34

    Może się nie domagają tych prezentów. Ale bywa, że nauczyciel niechętnie odnosi się do klasy gdy ta mu czegoś nie sprezentuje. Wszyscy nauczyciele dostają a on nie? Tak bywa, to jest prawda. Pamiętam nawet moją studniówkę, gdy chcieliśmy zaprosić tylko nauczycieli których naprawdę lubiliśmy i mieliśmy z nimi super kontakt. Jednak zdarzyło się że nauczycielki który robiły spotkania w sprawie studniówki wymusiły na nas przy wszystkich, żeby zaprosić innych "bo nas uczą lub uczyli". Czy to nie jest specjalnie? Żeby wprosić swoich na imprezę? Wszyscy ulegają tym dwóm słowom: 'bo wypada'. A jak ktoś się temu postawi to bywa obrażanie i oschłe traktowanie. Sami nauczyciele się niech przyznają, czy nie było im kiedykolwiek w jakiś sposób przykro że nie dostali tego 'kwiatka'? Pewnie tak, bo się utarło, że należy aby dzieciak dał. A czy wasze dzieci lub ktokolwiek poszedł np. do sklepu i dał pani sprzedawczyni prezent która prawie codziennie obsługuje podczas zakupów? Też poświęca czas mimo że to jej praca. A nie dostaje tylu prezentów, takiej wypłaty i różnych dodatków mimo, że służy wszystkim. Nie twierdzę, że nie należy dziękować w postaci prezentów. Twierdzę że należy robić to szczerze a nie "bo wypada".

  • Gość - niezalogowany 2019-04-08 23:07:25

    W większości te masy sprawdzianów są sprawdzane z jedną kartką przygotowaną lata temu. Ten sam schemat rokrocznie.

  • Ala i As - niezalogowany 2019-04-09 07:22:51

    Kochani strajkujący nauczyciele, wielkichojwam w dooooopę - wdzięczni uczniowie.

  • Xxx - niezalogowany 2019-04-09 07:58:44

    Zajmijcie się sprawą Ekonoma bo tam jak na razie jest wielkie nieporozumienie, nauczyciele sobie wymyślają lekcje na których nie wiadomo co będzie i ile tych lekcji będzie i nagle sprawdzana jest obecności... przecież to jest jakiś żarty. Wszystkie szkoły w Złotowie zamknięte bez zajęć ale oczywiście ZSE musi się wyróżniać.

  • gość 2019-04-09 08:31:12

    szkoły nie mogą być zamknięte, musi być zapewniona opieka uczniom, którzy przyszli do szkoły.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 09:11:54

    Polska to taki dziwny kraj. Zniewolenie źle, rozbiory źle, wojny źle, poddaństwo źle, Demokracja źle, Wolność każdy ma swoją. Tak Polska to dziwny kraj gdzie swój wykańcza swego i ma radość z tego. Popatrzcie co może zrobić zazdrość kiedy tzw. Vipy rozsieją propapandę że polskim rodzinom jest coraz lepiej. To głównie dzięki nim w naszym kraju ciągle jest źle. Jeżeli nauczyciele tego nie rozumieją to kto ma zrozumieć.

  • Gośćvchfgdytrueisjdhfbcvgdjskx - niezalogowany 2019-04-09 09:55:01

    Ale tu tłoczno :-) A tak wogóle o co kaman? Gdyby to lekarze strajkowali to rozumiem , ale to tylko nauczyciele. Ogarnijcie się!!! Kto z nas nie marzył o tym "by coś się stało" żeby do szkoły nie pójść - marzenia z dzieciństwa. A tak na poważnie to naprawdę nie jest tragedia. Szkoła jak wszystko inne wymysł ludzki bez którego da się żyć ---> umarł ktoś bo szkoły niema? Nie dramatyzujcie!!! Live is beautiful :-)

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 11:16:43

    Nie polecam zdanych szkol w Zlotowie, Zero przygotowan do matury a przecież niby sa organizowane zajecia fakultety a nic z tego, tak tylko mówią dla ratowania sytuacji

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 11:46:37

    Gmina Krajenka ?

  • gość 2019-04-09 11:52:13

    Jestem z bulwersowany,że Ekonom w Złotowie,nosi nazwę Jana Pawła II i przystąpił do strajku politycznego,przeciw rządowi Polskiemu.To jest awanturnictwo polityczne,którzy wzięli za zakładników młodzież i rodziców.Spierając ten komunistyczny zawiązek ZNP,terrorysty BRONIARZA i bojówki bolszewickie z PO-PSL-SLD-Nowoczesna czy KOD.Celem jest tej BOLSZEWII obalenie legalnego rządu Polski Niepodległej PIS.Jestem zawiedziony,że ten dyrektor Ekonoma,chodzi do kościoła św.Rocha i popiera awanturnictwo polityczne przez komunistów.Proponuję jemu o podanie się do dymisji i przestał oszukiwać.Masz luksusową willę wybudowaną i jeszcze narzekasz!!!

  • gość 2019-04-09 11:57:43

    Jestem z bulwersowany,że Ekonom w Złotowie,nosi nazwę Jana Pawła II i przystąpił do strajku politycznego,przeciw rządowi Polskiemu.To jest awanturnictwo polityczne,którzy wzięli za zakładników młodzież i rodziców.Spierając ten komunistyczny zawiązek ZNP,terrorysty BRONIARZA i bojówki bolszewickie z PO-PSL-SLD-Nowoczesna czy KOD.Celem jest tej BOLSZEWII obalenie legalnego rządu Polski Niepodległej PIS.Jestem zawiedziony,że ten dyrektor Ekonoma,chodzi do kościoła św.Rocha i popiera awanturnictwo polityczne przez komunistów.Proponuję jemu o podanie się do dymisji i przestał oszukiwać.Masz luksusową willę wybudowaną i jeszcze narzekasz!!!

  • gość 2019-04-09 12:08:55

    Z bulewersowany... Ze szkołą widać u Ciebie na bakier było mocno.

  • gość 2019-04-09 12:31:52

    A co robi nasz magistrat w sprawie "swoich" nauczycieli? Zero komunikatów. Na stronie Urzędu miasta Wałcz jest informacja ad. strajku nauczycieli.A u nas cisza...Co robi Pani inspektor od oświaty? tez strajkuje? Poniżej skopiowana informacja Kategoria: Informacje / fundusze europejskie Utworzono: 08 kwiecień 2019 Odsłony: 59 Komunikat Zespołu ds. strajku nauczycieli powołanego zarządzeniem 0050.1.58.2019 Burmistrza Miasta Wałcz z dnia 5 kwietnia 2019 r. W związku z trwającym strajkiem nauczycieli, obejmującym swym zasięgiem również szkoły prowadzone przez Gminę Miejską Wałcz, Burmistrz Miasta Wałcz, celem monitoringu sytuacji i szybkiego reagowania, powołał Zespół ds. strajku nauczycieli. Informuje się, że wszelkie uwagi i sugestie dotyczące sytuacji wynikłej ze strajku można zgłaszać za pośrednictwem: - poczty elektronicznej: [email protected], - nr telefonu: 793 306 020.

  • Do Xxx - niezalogowany 2019-04-09 13:10:05

    Słuchaj człowieku w CKZiU są zajęcia dla maturzystów codziennie inny blok przedmiotowy uczniowie klas zawodowych są w pracy u pacodawców, w Curie nauczycielka nie strajkująca ostro walczy pomagając uczniom ogarnąć matmę, największy gnój zrobili strajkujący w Eko, bo w innych szkołach nauczyciele strajkujący wpisywali się na listy typu „kto strajkuje” już w piątek i dyrektorzy mogli przygotować się na ewentualny strajk, podjąć decyzję i przygotować plan działania. Tylko w Eko jest bajzel, ale to nie jest wina dyrektora. Ja wiem, ze jad w tych komentarzach na dyrektora wylewają Ci co przy strajku się „dobrze bawią” nic nie robiąc. Najlepiej szukać winy nie w sobie tylko w innych. Dyrektor ma tylko w jednym winę - jest za dobry - ja na jego miejscu wywalił bym na bruk przynajmniej połowę tych „pseudopedagogów” i dał szansę pracy młodym z wykształceniem, którzy muszą z tytułem magistra szukać pracy w marketach, a chętnie by popracowali za te, jak to płaczecie „marne grosze”. WSTYD!!!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 13:14:55

    Oj P. Skórcz niepotrzebnie znowu zamieszanie w Ekonomie. Pan nie potrafi się dostosować.

  • gość 2019-04-09 13:43:39

    W internecie można dokładnie wyczytać z MEN,ile zarabia po 10 latach pracy nauczyciel szkoły podstawowej,średniej czy dyrektorzy tych szkół.W porównaniu do wyższych uczelni,można dostać szoku.Tak na uczelniach znanych prof.dr.hab.,który pracuje przez 10 godzin dziennie zarabia 8 tysięcy miesięcznie.A w szkołach podstawowych czy średnich sam dyrektor,bez tytułu prof.dr.hab.,po 18 godzinach w tygodniu dostaje tyle samo.To jest chore,dyrektorem szkoły powinien być tak jak na zachodzie z tyt.dr.habilitowanego oraz z praktyką,a nie po jakiś kursach wieczorowych w których się robi pijatykę jak w PRL.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 13:49:48

    Poryci! U Ruskich by to nie miało miejsca

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 13:53:14

    Ja uważam że skoro nauczyciele strajkuja bo chcą większe pensje. My jako rodzice również powinniśmy walczyć o dobro, spokój i wspaniałe dzieciństwo. A nie nasze dzieci czas poza lekcyjny spędzają nad książkami. A my razem z nimi. Nikt nie mówi o nas rodzicach którzy idziemy do pracy a po pracy dalej nie odpoczywamy. Tylko siedzimy z dziećmi pomagając im w zadaniach domowych. Bo oni mają ciężko.haha. Nie chcę być nie kulturalny i obrażać was. Ale jakbym mógł to każdemu bym w oczy powiedział co o nich myślę.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 13:54:51

    A w Curie nauczycielka która próbuje pomóc z matematyka to ta, która wcześniej pracowała w Eko. Dyrektor jest zbyt 'dobry' w Eko i często umywa ręce, bardziej stanowcze zarządzanie szkołą uniknęłoby tego całego chaosu.

  • gość 2019-04-09 13:57:50

    Ja się trochę nie dziwię tym postkomunistycznym nauczycielom,z tego komunistycznego ZNP,że robią awanturnictwo polityczne..Oni są z nadania postkomunistycznych samorządów,którzy ich podżegają.Prawda jest taka,że to są politycy a nie nauczyciele,którzy posiadają mierne wykształcenie po kursach wieczorowych.Dziś gdyby wyjechali do pracy na zachód,tylko by dostali się na zmywak.Problemów nie mają ludzie wykształceni jako rzemieślnicy,technicy czy inżynierowie.Tam mgr nie douczonych nikt nie potrzebuje.

  • gość 2019-04-09 14:17:14

    Nawet strajku nie potrafią zorganizować ci nauczyciele nieudacznicy. Mądry rodzic poprzez sąd wyciągnąłby kupę kasy za ten strajk i brak opieki nad dziećmi.

  • gość 2019-04-09 14:22:48

    Nie dziwię się teraz,że autorytet nauczycieli tak nisko spadł jak ta kasta komunistycznych sędziów.Tych nauczycieli oszukał ten komunista ZNP po kursach Marksizmu i Leninizmu,wojujący ateista BRONIARZ.On dziś dostaje 2 razy taką pensje niż nasz prezydent RP Andrzej Duda z ZNP,z dochodów ich hoteli,sanatoria czy ośrodków wypoczynkowych.To tego komunistycznego ZNP,należą postkomuniści i ciemnogród z PRL.

  • gość 2019-04-09 14:41:48

    Z tym powyżej który na pisał większości się zgadzam,ale nie całkowicie.Mam w rodzinie,która ukończyła Uniwersytet Toruński na wydziale biologi jako mgr.10 lat temu.Potrzebowali nauczyciela w szkole na Kujawach,została pozytywnie zweryfikowana.Ale komisja powiedziała jest jeden warunek jak chce być nauczycielką,musi się za pisać to ZNP.Wiedziała że to jest szantaż rodem z PRL,za pisała się ale ma poglądy patriotyczne katolickie.Tak wielu na pewno nauczycieli którzy są za straszani,muszą należeć do tego komunistycznego ZNP,bo zostaną usunięci.

  • gość 2019-04-09 15:11:44

    Z tym powyżej który na pisał większości się zgadzam,ale nie całkowicie.Mam w rodzinie,która ukończyła Uniwersytet Toruński na wydziale biologi jako mgr.10 lat temu.Potrzebowali nauczyciela w szkole na Kujawach,została pozytywnie zweryfikowana.Ale komisja powiedziała jest jeden warunek jak chce być nauczycielką,musi się za pisać to ZNP.Wiedziała że to jest szantaż rodem z PRL,za pisała się ale ma poglądy patriotyczne katolickie.Tak wielu na pewno nauczycieli którzy są za straszani,muszą należeć do tego komunistycznego ZNP,bo zostaną usunięci.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 15:23:43

    Hahaha! Boże..Widzisz i nie grzmisz..:/ Tych wszystkich wypowiadających się tutaj zapraszam do psychiatryka. Widać, że połowa miała ze szkołą na bakier

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 15:33:25

    Strajku końca nie widać, wakacji nie będzie, trzeba będzie chodzić do szkoły i odrabiać zaległości.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 16:27:30

    Strajkują wszyscy nauczyciele, a nie tylko ZNP. Większość nie należy do żadnego związku, ale strajkują też przedstawiciele Solidarności. Pan Broniarz jest tylko reprezentantem strajkujących, bo jako szef związku zawodowego jest do tego upoważniony. Przestańcie wypisywać te brednie o "komunistach", bo komunę najbardziej przypomina obecny rząd ze swoją propagandą.

  • gość 2019-04-09 16:34:06

    Dziś czytałem w prawicowym internecie,że przygotowują pismo do Prokuratury Generalnej,o wszczęciu postępowania karnego,przeciw terroryście komunistycznym Broniarzowi z tego komunistycznego ZNP,byłego członka PZPR o zamach stanu na rząd Polski Niepodległej..Jak doszły służby do informacji że ten terrorysta jest wspomagany przez Tuska,Putina,PO,PSL,SLD,KOD,Nowoczesna,w celu obalenia rządy.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 16:56:09

    Tego jeszcze w Polsce nie było. Prezydent prosi nauczycieli aby poszli do pracy. Jednak oni nie chcą po kilku dniach negocjacji doszli do wniosku że za płacę od trzech do ośmiu tysięcy netto w przeciągu trzech lat to oni uczyć nie będą. Nie wrócą do pracy choćby ich do tych ośmiu tysięcy rząd ciągnął na łańcuchu a musieli by użyć grubego łańcucha aby się nie urwał. To chore, przecież mogą w ramach protestu złożyć wypowiedzenia z dotychczasowej pracy nauczyciela. Tak jak wielu pisze młodzi absolwenci czekają na etaty. A poza tym my rodzice, spróbujemy jutro oznajmić pracodawcy że nie przyjdziemy do pracy aż nasza gwarantowana płacą wyniesie 4000tys zł netto no dobra może być brutto. Zobaczymy co się z nami stanie i czy Prezydent weźmie nas w obronę. No chyba że Bronek ale najpierw musimy go wybrać i czekoladowy raj powróci.

  • Wspieram - niezalogowany 2019-04-09 17:43:27

    Niech każdy plujący kwasem i wylewający szambo na nauczycieli najpierw się zastanowi, kto nauczył go pisać. Kto próbował (bo po poziomie wypowiedzi wnioskuję, że wyszło różnie) wykształcić. Nie macie pojęcia o nauczaniu, pracy, jaką trzeba w to włożyć, czasu, który trzeba poświęcić. Pieniądzach, jakie rzeczywiście się za to dostaje. Ilościach hejtu, stresu, pretensji, które nauczyciele za to otrzymują. Są lepsi i gorsi - tak samo jak jest lepszy i gorszy lekarz czy ksiądz. Niedługo może okazać się, że wszyscy którym jeszcze zależy czy mają do tego powołanie uciekną, bo nie będą mogli z tego wyżyć - rzucą zawód, wyjadą uczyć za granicę, nowych nie będzie, a edukować wasze dzieci będą ludzie, którzy sami nie będą do tego przygotowani i wykształceni - chcecie tego? EDUKACJA POWINNA BYĆ PRIORYTETEM KAŻDEGO CZŁOWIEKA. Rządzącym bardzo zależy, by społeczeństwo było coraz głupsze, ale samym rodzicom? Są nauczyciele, którym naprawdę zależy na edukacji i przyszłości dzieci, powinniśmy ich wspierać, a nie gnoić! To wstyd, że tak ważnym osobom odbiera się godność pracy! Rząd kpi z nauczycieli, rodziców i przyszłości naszego narodu - dzieci, w tak trudnym i ważnym momencie proponując programy jak Krowa+ i świnia+, zamiast poważnie zająć się problemem. To krowy i świnie będą nauczać wasze dzieci? Trochę wstydu! SĄ LUDZIE, KTÓRZY NAPRAWDĘ DOCENIAJĄ PRACĘ NAUCZYCIELI I WSPIERAJĄ WALKĘ O GODNOŚĆ ICH ZAWODU. JESTEŚMY Z WAMI!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 17:59:56

    Taka mała uwaga do wypowiedzi p. Julity: to, że nie przyprowadzamy dzieci wynika z informacji zamieszczonej na stronie przedszkola ("Przepraszamy Państwa za wszelkie utrudnienia i prosimy o zorganizowanie opieki dla swoich dzieci") a nie z tego, że Was wspieramy.

  • gość 2019-04-09 19:57:04

    Nauczyciele postkomunistyczni to są święte krowy nietykalni.Fakty są takie że wielu rodziców mają większe wykształcenie i więcej nauczą swoje dzieci w domu,niż niż tacy niedouczeni nauczyciele,powołani przez komunistyczne samorządu jak w PRL.

  • gość 2019-04-09 20:58:03

    Czym niższe wykształcenie, tym większe oburzenie strajkiem nauczycieli...

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 21:56:24

    Nie czym niższe. Poziom wykształcenia nie ma za wiele do rzeczy. Są wspaniali ludzie, prawi i rozsądni którzy nie uczyli się długo w szkołach. W szkole w większości jest wyuczona wiedza. A umiejętność obycia, dedukcji, rozumienia i bycia dobrym człowiekiem uczymy się samo. Ludzie mają wiedzę co się dzieje w szkołach. Nauczyciele nie są tacy piękni jak na obrazkach. Rodzice martwią się o własne dzieci, poświęcają się, swój czas, ich czas, sami muszą teraz brać urlopy bo dzieci w szkole mają nawet 2 lekcje. A najlepsze w tym jest to że nauczyciele tak strajkują, że wychodzą ze szkół wcześniej i mają czas wolny. Niech walczą o podwyżkę, mają prawo. Ale to straszne robić to kosztem dzieci, tuż przed ich egzaminami. Niektórzy cieszą się że wolne czy luźne lekcje. Ale jaki przykład dają nauczyciele kiedy nie pozwolają dojść dzieciom do egzaminów, douczyc ich przed tym stresującym wydarzeniem które może zaważyć na ich przyszłości.

  • żebrak - niezalogowany 2019-04-09 22:00:08

    Wasze komentarze nie obrażają JAKICHŚ ludzi, tylko konkretne osoby, które mają wpływ na kształtowanie społeczeństwa. Wśród nauczycieli jest bardzo wiele osób wypalonych zawodowo - praca nauczyciela podlega ciągłej ocenie i kontroli zarówno ze strony dyrekcji szkoły i innych nauczycieli, jak i uczniów i rodziców. Presja towarzysząca wykonywaniu obowiązków służbowych sprawia, że nauczyciele są jedną z profesji najbardziej podatnych na wypalenie zawodowe. Praca pedagoga to nie tylko prowadzenie zajęć dydaktycznych i przekazywanie wiedzy. To także przygotowanie merytoryczne, sprawdzanie prac uczniów, stały kontakt z rodzicami podopiecznych. Wypalenie pojawia się najczęściej u osób, które rozpoczynały pracę z dużymi oczekiwaniami, silną motywacją, przekonanych, że wykonywany przez nie zawód będzie miał duże znaczenie. Życie jednak, weryfikuje te oczekiwania, co zresztą widać po powyższej dyskusji. Agresywne komentarze tylko potwierdzają podstawowe założenie tego strajku - walkę o godność. My, nauczyciele, jesteśmy traktowani z pogardą, z czasem sami zaczynamy o sobie myśleć z politowaniem. Choć, wierzcie mi, większość z nas kocha swoją pracę i uwielbia dzieci i młodzież, mówiąc kolokwialnie: wymiękamy. Kiedy czytam wasze głosy to nie rozumiem, w jakim kraju chcecie żyć? Człowiek, oprócz potrzeb fizjologicznych, musi zaspokajać również potrzebę bezpieczeństwa, miłości i przynależności, szacunku i uznania oraz ostatecznie samorealizacji. Chciałabym powiedzieć, że polski nauczyciel to człowiek szczęśliwy. Ale nie mogę. Wierzyłam, że społeczeństwo poprze ten strajk, bo Wy, drodzy rodzice, widzicie wady systemu, czujecie się oszukani przez mechanizmy "oświatowe". Jednak całą winą obarczacie nas, trybiki, które w całym tym bezdusznym układzie na co dzień starają się by dzień w szkole był bardziej ludzki niż zaprogramowany. Proszę o wsparcie, niech wasze słowa zmieniają świat na lepsze, bo na razie odbierają mi wiarę w sens edukacji.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-09 23:15:37

    Wypalenie zawodowe, to tak jak dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia czy inne tego typu formy nowomowy, są wg mnie tylko wymówką i ułatwianiem sobie życia. Ja nie mogę sobie pozwolić na "wypalenie", bo wtedy klient pójdzie do kogoś innego kto da radę robotę zrobić. Wy macie wymówki i kartę przetargową w postaci dzieci. Szkoda, że nią gracie i tym samym uczycie młodzież, że kasa jest najważniejsza

  • Gość - niezalogowany 2019-04-10 07:14:16

    Pracuję za granicą od 10 lat, z wykształcenia jestem nauczycielem. Pracuję w ekipie remontowej, bo w szkole nie ma dla mnie miejsca. Dlaczego? Bo nauczyciele w Polsce żyją z nadgodzin - byle więcej byle się nachapać i dla tych którzy by chcieli pracować za te „grosze” nie ma miejsca. Drogi „ciężko pracujący” nauczycielu, też chciałbym jak Ty, każdego dnia zobaczyć swoją drugą połówkę w realu nie przez skypa. Też chciałbym móc przytulić swoje dzieci, ale wirtualnie się nie da. W domu bywam rzadko, bo pracuję „haruję jak wół”. Jak Wam się nie podoba to też możecie wyjechać, co za problem. Robotnik z tytułem magistra, tez nada się do pracy przy remontach, żaden wstyd. Dzisiaj moje dziecko, mój skarb ma pisać egzamin - gdybym mógł przyjechać, to autentycznie - za to co zafundowaliście mojej córce - pozamykał bym was w tych szkołach i nie puścił do domów. Moja córcia na szczęście uczy się bdb, ma talent, ale co mają powiedzieć dzieci dla których rada nauczyciela jest cenna nawet godzinę przed. Ja mogę wrócić i iść do szkoły i pracować za to, co Wam dają - od tej pracy nie ma bólu kręgosłupa, pylicy i wielu innych niedogodnień. A przede wszystkim jest się w Ojczyźnie, a nie gdzieś we Francji. Mam nadzieję, że moje dziecko i wiele innych dzieci napisze te egzaminy normalnie. Może chociaż część z państwa szanownego się zreflektuje i im w tym pomoże!!!

  • gość 2019-04-10 07:18:02

    Czym niższe wykształcenie, tym większe oburzenie strajkiem nauczycieli...

  • gość 2019-04-10 07:23:09

    Mam dwa marzenia. Pierwsze, żeby każdy trafnie obrał w życiu swoją drogę. I drugie, niech ta droga prowadzi do godnych pieniędzy. Ot co, naiwne marzenia niezbyt majętnej humanistki. Choć zdaję sobie sprawę, że intelektualiści są niemodni...

  • wojtalik - niezalogowany 2019-04-10 08:08:32

    Strajk nauczycieli wybuchł w momencie poważnego kryzysu publicznej edukacji w Polsce. Pewność, że państwowa podstawówka czy liceum to miejsce, w którym dzieci mogą się rozwijać i otrzymają porządne wykształcenie została zachwiana. Jeśli nie uda się jej odbudować, drogo za to zapłacimy – i to zupełnie dosłownie. Strajk nauczycieli może być pierwszym krokiem do poprawy sytuacji.

  • gość 2019-04-10 08:10:46

    Świat się zmieniał, a szkoła wtłaczała do głów dzieci encyklopedyczną wiedzę – teraz będzie wtłaczała jeszcze bardziej. Nie uczyła współpracy – nadal nie będzie tego robić. Była zorganizowana według XIX-wiecznych wzorców – to także się nie zmieni. Jeśli dodać do tego opowieści o tym, jak nowe podstawy programowe i nadganianie materiału na łeb na szyję zmieniły życie siódmo- i ósmoklasistów w piekło, to ucieczce z publicznych szkół trudno się dziwić. Rodzice, nie możecie się z tym tak po prostu z tym pogodzić! Wsparcie z waszej strony umożliwi zmianę!

  • mizależy - niezalogowany 2019-04-10 08:12:54

    Jeśli oddajemy edukację naszych dzieci pedagogom sfrustrowanym, wypalonym i miotanym bezsensownymi reformami, na których kształt nie mają wpływu, to efekty muszą być przykre. Trudno, żeby nauczyciele nie byli sfrustrowani, skoro wykonując społecznie ważną i często bardzo niewdzięczną pracę po 20 latach zarabiają 2-3 tys. złotych na rękę. Tym bardziej, że minimalna i średnia pensja szybko rosną, a zarobki nauczycieli stoją w miejscu. Że rząd przed wyborami obiecuje hojne transfery socjalne niemal wszystkim, a na żądania nauczycieli pozostaje w zasadzie głuchy. Że ich zarobki należą do najniższych spośród pedagogów we wszystkich krajach rozwiniętych.

  • Wspieramstrajk - niezalogowany 2019-04-10 09:47:03

    Bez zmian kryzys publicznych szkół, do których jeszcze niedawno zdecydowana większość Polaków miała duże zaufanie, będzie postępował. A wraz z nim postępować będzie ucieczka dzieci do prywatnej edukacji. Przyszłość może wyglądać tak, że rodzice chcący bezpieczeństwa i rozwoju swoich dzieci będą musieli wybrać takie szkoły. Będą czuli przymus ocalenia swoich pociech przed ponurymi publicznymi placówkami. I będą musieli słono płacić za porządną edukację, która jeszcze niedawno było za darmo i dla wszystkich. Oczywiście tylko ci, których będzie na to stać. Jednocześnie publiczny system będzie się coraz bardziej staczał przytłoczony niedofinansowaniem i kiepskim wizerunkiem w społeczeństwie. Walczcie, nie poddawajcie się!

  • Wspieramstrajk - niezalogowany 2019-04-10 09:47:22

    Bez zmian kryzys publicznych szkół, do których jeszcze niedawno zdecydowana większość Polaków miała duże zaufanie, będzie postępował. A wraz z nim postępować będzie ucieczka dzieci do prywatnej edukacji. Przyszłość może wyglądać tak, że rodzice chcący bezpieczeństwa i rozwoju swoich dzieci będą musieli wybrać takie szkoły. Będą czuli przymus ocalenia swoich pociech przed ponurymi publicznymi placówkami. I będą musieli słono płacić za porządną edukację, która jeszcze niedawno było za darmo i dla wszystkich. Oczywiście tylko ci, których będzie na to stać. Jednocześnie publiczny system będzie się coraz bardziej staczał przytłoczony niedofinansowaniem i kiepskim wizerunkiem w społeczeństwie. Walczcie, nie poddawajcie się!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-10 09:49:49

    Ludzie! Umniejszając innym zawodom, w tym pracy nauczyciela, pokazujecie jak bardzo nJako cenicie siebie...

  • gość 2019-04-10 11:02:57

    jestem przeciwnikiem strajku. strajku w takiej formie, w takim momencie i na takich warunkach. uważam, że system edukacji powinien się zmienić, że nauczyciel powinien zarabiać godnie, co nie znaczy, że nagle należy KAŻDEMU podnieść pensję o 1000 zł. To jest żądanie nierealne i jako osobie niezwiązanej z żadnym ugrupowaniem wydaje mi się żądaniem wręcz złośliwym w stosunku do rządzących. wczoraj słuchałem wypowiedzi, że ZNP zgodziło się na rozłożenie podwyżki nawet na kilka rat, ale nadal jest to masakrycznie wysokie żądanie! termin strajku dziwi mnie z tego względu, że podobno chodzi o dobro dzieci:/ był czas na strajk we wrześniu, październiku, itd. albo gdy była wprowadzana reforma likwidująca gimnazja. Gdyby chodziło o dzieci, to postulaty dotyczyłyby głównie zmian systemowych a nie wynagrodzenia i oceny nauczycieli. nie chce mi się wierzyć, że podwyżka sprawi, że moje dziecko nie będzie targało ciężarów do szkoły, albo że nagle ci nauczyciele, którym do tej pory się nie chciało, zmienią swoje podejście i zaczną zachęcać dzieci do nauki zamiast sucho klepać regułki z książek. nie podoba mi się, wręcz sprawia to przykrość, że na każdym kroku słyszę, że kto nie popiera strajku, ten nie szanuje nauczycieli, ten był na bakier ze szkołą, itp. Przez to mam wrażenie, że to właśnie nauczyciele zbyt wysoko noszą głowy. Nie podoba mi się, gdy widzę, że nauczyciele nie doceniają swoich przywilejów, robiąc ze swojej pracy tę najtrudniejszą i umniejszając wartość innych zawodów. Mimo wyższego wykształcenia od lat zarabiam poniżej 3000zł, tak samo jak żona, ale razem z dziećmi tworzymy szczęśliwą rodzinę, w której pieniądze nie grają najwyższej roli. Szkoda, że dzisiaj wartości moralne spadają na niższy poziom a liczy się tylko pieniądz. Łudzę się, że nauczyciele się opamiętają i docenią to co mają, bo przecież jeśli jest im za mało, to naprawdę nikt ich w szkole na siłę nie trzyma. Jeśli sprawdziłyby się argumenty mówiących o tym, że jeśli zmieniliby pracę to nie byłoby komu uczyć naszych dzieci, to gwarantuję, że jeśli tak się stanie to szybko znajdą się pieniądze na zachęcenie ludzi do pracy.

  • gość 2019-04-10 11:14:18

    Witam. Rocznik 1961, odnoszę wrażenie że Ci z Państwa z tzw. wyższym wykształceniem zapominają o tym że Warto Być Uczciwym, Przyzwoitym, Wrażliwym.Zawsze było tak że uczący byli bardziej wykształceni , doświadczeni życiowo niż nauczani, zawsze też było tak że nauczyciel był też wychowawcą ,opiekunem, mentorem.Tak było gdy wielu z nas pobierało naukę.Wielu z nauczycieli miało średnie wykształcenie, tzw. liceum pedagogiczne, jakieś kursy, i uczyli, naprawdę uczyli, słabszym uczniom poświęcali prywatny czas, organizowali zajęcia pozalekcyjne, dokształcanie na świetlicy, pomagano w opanowaniu tzw.materiału, pomagano w odrabianiu zadań domowych, dla zdolniejszych zaś były koła zainteresowań, było harcerstwo, .Było inaczej- nauczycielom się chciało. Co jest dzisiaj, obojętność , brak empatii, nauczyciele przerabiają materiał, na pewno nie uczą, zdolniejsi coś załapią,a uczą w domu - rodzice, prywatni korepetytorzy, za ciężkie pieniądze.Dzisiejsza szkoła - to przechowalnia, taśma produkcyjna, tylko - czego?.W klasie gimnazjalnej mojego syna tylko z jednego przedmiotu, z matematyki aż 1/3 klasy zdawała pod koniec wakacji - egzamin komisyjny. Przypadek, raczej nie.Myślę sobie,że czas COŚ zmienić, przynajmniej swoją pracę zacząć traktować POWAŻNIE.I tu pełna zgoda , za uczciwe, godne ,wynagrodzenie.Pozdrawiam.

  • Wspieram nauczycieli i p. Juli - niezalogowany 2019-04-10 12:02:46

    Do komentarza: 09/04/2019 Cytat: "Taka mała uwaga do wypowiedzi p. Julity: to, że nie przyprowadzamy dzieci wynika z informacji zamieszczonej na stronie przedszkola ("Przepraszamy Państwa za wszelkie utrudnienia i prosimy o zorganizowanie opieki dla swoich dzieci") a nie z tego, że Was wspieramy". A ja nie przyprowadzam dziecka bo WSPIERAM NAUCZYCIELI! Nie wyłamujcie się 12.04!!!! Do celu! Dzieci są zadowolone z "ferii". Natomiast rodzice, którzy nie wiedzą po co jest cały system oświaty może wkrótce dowiedzą się - co niektórzy potrzebują więcej czasu ;-) ... Powtórzę czyjś wcześniejszy komentarz: "im niższe wykształcenie tym większe oburzenie..."

  • Myśl - niezalogowany 2019-04-10 12:16:24

    Z wyliczeń Związku Nauczycielstwa Polskiego wynika, że nauczyciele mogą liczyć na zwiększenie wynagrodzenia o maksymalnie 271 złotych na rękę. Tyle kosztuje dobra plomba u dentysty. I to ma zadowolić nauczycieli? Ponad dziewięć procent osób przyjętych na kierunki ze specjalnościami nauczycielskimi to absolwenci szkół ponadgimnazjalnych, którzy na egzaminie maturalnym uzyskiwali najniższe wyniki, tj. od 30 do 49 punktów. Z roku na rok rośnie liczba osób, które nie obroniły w terminie prac dyplomowych i magisterskich na studiach stacjonarnych. Jaka płaca, taka praca. Jaki system, tacy nauczyciele. Strajk ma to zmienić. Nauczyciel ma być łączony z zaufaniem społecznym. Teraz, w tych komentarzach, pokazujecie jaki jest stosunek społeczeństwa do nauczycieli, w jakiej pogardzie macie oświatę...

  • Gość do rocznika 1961 - niezalogowany 2019-04-10 12:18:24

    Pełen szacun ale kiedyś nauczyciel po prostu uczył, a teraz nauczanie to zaledwie 30-40% pracy. Jestem nauczycielem ze średnim stażem (18 lat), kiedy zaczynałam pracę była to inna szkoła. To nie nauczyciel ma wpływ na ilość materiału do realizacji, to nie nauczyciele stworzyli system testowania dzieci i zapewniam, że reformy edukacji nie wychodzą od szeregowych nauczycieli, no i najważniejsze: nauczyciel nie wychowuje dzieci (wskazuje tylko kierunek). Cały system jest do reformy ale teraz tego nie załatwimy. Uważam, że wkrótce powstanie szereg szkół prywatnych lub społecznych i za jakość trzeba będzie dodatkowo płacić. Dobrzy nauczyciele będą w nich zatrudnieni. Tak będzie jeśli RODZICE nie będą szanować nauczycieli.

  • Aśka - niezalogowany 2019-04-10 12:24:54

    Odkąd pamiętam, uważałam, że byciem nauczycielem, jest podobne do bycia lekarzem lub księdzem – trzeba mieć powołanie i kochać ludzi. Wiąże się z tym również poczucie misji, a więc przekonanie, że to, czego chcę się podjąć, jest odpowiedzialnym zadaniem. Całkiem niedawno przekonałam się, że nauczycielowi oprócz powołania i poczucia misji potrzeba czegoś jeszcze – wizji. Jaką wizję siebie ma nauczyciel po przeczytaniu tych obelżywych komentarzy? Jaką wizję przyszłości ma nauczyciel, którym pogardza społeczność, dla której pracuje?

  • Gość - niezalogowany 2019-04-10 12:27:23

    Pauza... Idę po popcorn, lepiej tu niż w kinie

  • Gość - niezalogowany 2019-04-10 12:28:15

    Pauza... Idę po popcorn, lepiej tu niż w kinie

  • Gość - niezalogowany 2019-04-10 12:29:34

    Rodzice chętnie wydają pieniądze na korki, dodatkowe zajęcia, proszą nauczycieli o korepetycje. Widzą, ze system jest niewydolny, jednak odmawiają nauczycielą podwyżek. Chcecie przejść do systemu szkół prywatnych? Tak jak w tej chwili prywatyzuje się służbę zdrowia? Poprzyjcie ten strajk, przyjaciele, bo skończymy marnie...

  • Gość - niezalogowany 2019-04-10 12:31:53

    Większość komentarzy pisanych pewnie przez,, dzieciorobow", którzy żyją z 500+ i siedzą z dupa w domu, nic nie robiąc. O pracy to nawet nie pomyślą... bo po co jak im Państwo daje za NIC. A przepraszam z tym,, nic nie robiac"... przecież wylewanie swoich żali i nienawiści w internecie jest pracochłonnym zajęciem

  • Dość - niezalogowany 2019-04-10 12:36:48

    Kto nie zna prawdy jest tylko głupcem. Ale kto ją zna i nazywa kłamstwem, ten jest zbrodniarzem. Zastanówcie się zanim rzucicie obelgę w stronę nauczyciela! I wyłączcie TVP, bo rzeczywistość to są ludzie wokół was, którzy uczą, wychowują a dzisiaj walczą o lepszą szkołę!!!

  • Jekyll - niezalogowany 2019-04-10 12:44:37

    To publiczne ruganie i połajanki sprawiły, że wielu z nas patrzy na nauczycieli ze współczuciem. Nie chcemy, by ktokolwiek został traktowany z takim lekceważeniem jak niedawno niepełnosprawni a teraz nauczyciele. Jestem z wami! Nie rezygnujcie!

  • Gosiek - niezalogowany 2019-04-10 12:55:40

    Jak z piosenki: choć śmieją ze mnie się i drwią Na posterunku w pierwszej ławce walczymy! Wierzę ze rodzice nas poprą DLA DZIECI, DLA PRZYSZŁOŚCI, DLA NARODU

  • Gość znudzony - niezalogowany 2019-04-10 13:29:11

    Nudny ten strajk. Ja to myślałem, że będzie jak we Francji. Może niech nauczyciele ubiorą kamizelki do zmiany kół i ruszą demolować hale targową, to by było coś... a tak nic się nie dzieje. Nuda powszechna nuda.

  • InfozPolski - niezalogowany 2019-04-10 14:05:17

    W miejscowiści Podwiesk gmina Chełmno wysłano 3 strażaków z wykształceniem ped. do pracy w komisji. Przyjechali o 8.47. Pani Dyrektor nie wyraziła zgody na ich uczestniczenie, ponieważ nie było czasu na przeszkolenie. Po tym rozdzwoniły się telefony z Kuratorium oskarżając Dyrektor o specjalne działania nie dopuszczające do egzaminu. Pani Dyrektor była bardzo roztrzęsiona. Drugi egzamin się odbył, zjechali się kuratorzy. Szkoda mi Pani Dyrektor.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-10 21:59:58

    Oddać szkoły stowarzyszeniom, czy szkoła katolicka też strajkiem?

  • gość 2019-04-11 22:47:31

    Gdyby tak na serio zobaczyć ile zarabiają nauczyciele to by trzeba zajrzeć w ich PITY co roczne. Jeszcze lepiej jakby mieli obowiązek składania oświadczeń majątkowych, wtedy publicznie wszystko by było na tacy! Może nie zawsze bo jeszcze korepetycje i inne pochowane dodatkowe dochody. Dopiero wtedy byśmy widzieli ile zarabiają, bo jakoś w ich biedę nie wierzę!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-13 18:45:49

    Do roboty leniwe skurwysyny i nie mówcie o sobie że jesteście nauczycielami skoro zadajecie cieciom po trzy strony ćwiczen do tego wiersz na pamięc i sprawdzian i tu pytam się co wy kurwa debile robicie w tych szkołach na lekcjach moim zdaniem nauczyciel w tych czasach jest tylko od tego żeby otworzyć klase wpuścić dzieci do środka i odpytać dlatego powinniście nazywać sie egzaminatorami

  • Zenobiusz - niezalogowany 2019-04-14 21:13:24

    Czytam i widze ciemnogrod zlotowski !!!! A pamietacie o co WALCZYLA TA PRAWDZIWA SOLIDARNOSC A MY Z NIA ???? A TU NAUCZYCIELOM ZALUJECIE !!!! OPIEKUNOM WASZYCH DZIECI GDY JESTESCIE W PRACY !!!! WSTYD ZLOTOWIANIE -DALEJ JEDZCIE Z PISEM POD REKE TO NAWET DO NIEMIEC NIE WYJEDZIECIE ZA KASA !!!!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-17 08:19:34

    Ciekawe kto w ZSE strajkuje i czy w tym gronie osób jest Pani, która lubiła sobie czasem zgubić jakieś sprawdziany albo oddać je nawet kilka tygodni po terminie...

  • Gość - niezalogowany 2019-05-12 20:09:10

    Panie Kaczyński moim zdaniem za bardzo sie pan pird....li z tymi nierobami 3 NN i wyjazd z roboty damy rade sobie bez nierobów

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Kupię Mieszkanie Bezczynszowe

Młode małżeństwo kupi mieszkanie w Złotowie! może być do remontu, min.3-pokojowe. Bezpośrednio!


Zobacz ogłoszenie

Kopanie stawów

Świadczymy usługi kopania i pogłębiania STAWÓW - w promieniu około 100 km od 89-300 Wyrzyska. Posiadamy własne koparki gąsienicowe oraz..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zlotowskie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Angelika Leszczyńska, Mariusz Leszczyński “Leszczyńscy” S. C. z siedzibą w Złotów 77 – 400, Wojska Polskiego 2

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"