:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
teraz 9°C
Edukacja, Strajk szkołach przedszkolach! - zdjęcie, fotografia
Portal zlotowskie.pl 03/04/2019 18:30

Sprawdź, które szkoły i przedszkola mogą nie pracować od 8 kwietnia.

Rekord w Lotyniu

25 marca zakończyły się referenda strajkowe, przeprowadzane przez Związek Nauczycielstwa Polskiego. Pytanie było jedno:

Czy wobec niespełnienia żądania dotyczącego podniesienia wynagrodzeń zasadniczych nauczycieli, wychowawców, innych pracowników pedagogicznych i pracowników niebędących nauczycielami o 1000 zł z wyrównaniem od 1 stycznia 2019 jesteś za przeprowadzeniem strajku począwszy od 8 kwietnia?
W gminie Okonek odpowiadali na nie pracownicy trzech placówek oświatowych. W Szkole Podstawowej w Okonku za strajkiem opowiedziało się 90% kadry. W Szkole Podstawowej i Przedszkolu w Pniewie „tak” na powyższe pytanie odpowiedziało 92% głosujących. Rekordowe poparcie idea strajku uzyskała natomiast w Zespole Szkół w Lotyniu – 96,6% to imponujący wynik.

– Dwa lata temu podczas strajku było podobne poparcie, a nawet większe – liczby te komentuje prezes oddziału ZNP w gminie Okonek, Jacek Koziński.

– To jest już determinacja pracowników. Wszystkich, bo tu nie chodzi tylko o nauczycieli, ale też o pracowników administracji i obsługi. Oni mają naprawdę ciężko – dodaje.

Jeśli więc kadry szkół podtrzymają gremialne poparcie dla strajku, to w dniu jego rozpoczęcia praca tych placówek może być sparaliżowana. Głosowania były tajne, więc nawet ZNP nie wie, kto konkretnie do strajku przystąpi, a kto podejmie swoje normalne obowiązki.

– Może dyrektorzy będą się starali tajnie dowiedzieć, kto jak głosował i czy będzie pracował w tym dniu – mówi J. Koziński.

– Jeżeli się nie dowiedzą, to będą musieli odwołać zajęcia i koniec – przypuszcza prezes Związku. Tak naprawdę jednak liczy, że „góra” się dogada i strajk nie dojdzie do skutku.

W gminie Okonek działa kilka przedszkoli prywatnych, w nich nie ma zagrożenia strajkiem.

Jastrowie prawie całe za strajkiem

Także w gminie Jastrowie poparcie dla strajku w szkołach i przedszkolach jest duże. Poza szkołą w Brzeźnicy, która protestować od 8 kwietnia nie będzie. Iwona Magda, prezes oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego na gminę podała, że w pięciu podlegających jej placówkach (Przedszkole Samorządowe w Jastrowiu, Szkoła Podstawowa w Sypniewie, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Jastrowiu, Szkoła Podstawowa nr 2 w Jastrowiu oraz Specjalny Ośrodek Szkolno–Wychowawczy w Jastrowiu) za strajkiem opowiedziało się około 90% głosujących nauczycieli i pracowników obsługi.

– Mam 37 lat pracy i śmieszne zarobki, rozmawiałam też z pracownikami i spodziewałam się takiego poparcia – komentuje prezes Magda.

– Bardziej zaskoczeni są niektórzy dyrektorzy – dużą frekwencją i procentem ludzi, którzy opowiedzieli się za strajkiem.

Walkę o podwyżki poparli również nauczyciele należący do „Solidarności”. Ta organizacja związkowa protestować będzie w gminie w ramach porozumienia z ZNP. Reprezentująca „Solidarność” Mariola Mikołajczyk podaje, że w Szkole Podstawowej nr 1 w Jastrowiu ideę strajku poparło 93% głosujących.

Złotów na „tak”

Szkoły w Złotowie również przystąpią do ogólnopolskiego strajku. Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3, Karol Wójcik, podaje: – Do najbliższego piątku nauczyciele mają się imiennie opowiedzieć, kto strajkuje. Wynik referendum to 97 procent za strajkiem, ale listy imiennej jeszcze nie mam.

Z kolei Aleksandra Sokołowska, sekretarz „Jedynki” informuje, że w tej placówce udział w referendum wzięło 48 osób. 4 były przeciwne strajkowi, 44 za, co daje 91,7% poparcia dla tej formy protestu.

Do strajku w Złotowie przyłączają się również przedszkola nr 1, 3 i 4. W „Dwójce” nie ma związków zawodowych, ale niektórzy nauczyciele przyłączą się do akcji protestacyjnej w formie urlopów.
Referenda przesądziły o wzięciu udziału w strajku w Zespole Szkół Ekonomicznych, w I Liceum Ogólnokształcącym, a także w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego. W Ogólniaku za protestem było około 77% uczestników referendum. W CKZiU wzięła w nim udział ponad połowa kadry – z 51 głosujących 50 było za przystąpieniem do akcji protestacyjnej.

Zakrzewo – tak, Stara Wiśniewka – nie

Tak właśnie wypowiedzieli się pracujący w zakrzewskich placówkach nauczyciele w dwudniowych referendach strajkowych, przeprowadzonych w szkołach i w przedszkolu. O wyniku wewnętrznych referendów, przeprowadzonych wśród zakrzewskich nauczycieli, dyrektorzy placówek poinformowali zastępcę wójta Dorotę Murach w piątek 22 marca w Urzędzie Gminy Zakrzewo. Pracownicy Publicznej Szkoły Podstawowej w Zakrzewie oraz Publicznego Przedszkola w Zakrzewie w referendach strajkowych opowiedzieli się za przeprowadzeniem protestu od 8 kwietnia, zaś kadra Zespołu Szkolno–Przedszkolnego w Starej Wiśniewce była przeciwko. W tej placówce 8 kwietnia wszystkie zajęcia odbywać się będą zgodnie z planem.

Dyrektor PSP w Zakrzewie Arletta Tymińska deklaruje, że nauczyciele zapewnią dzieciom i młodzieży zajęcia opiekuńczo wychowawcze w czasie trwania protestu. Problemy mogą wystąpić jednak w przypadku przedszkolaków, gdyż za strajkiem opowiedziało się 100% przedszkolnej kadry. Dyrektor przedszkola Hanna Lalik będzie na bieżąco informować rodziców przedszkolaków o postępowaniu w czasie trwania protestu.

W gminie Zakrzewo pracuje obecnie 67. nauczycieli: 34 w zakrzewskiej szkole, 13 w przedszkolu i 20 w Starej Wiśniewce.

Siedem razy „za”

W przypadku gminy Łobżenica strajk nauczycieli odbędzie się w siedmiu placówkach. W spór zbiorowy 21 stycznia weszły: Zespół Szkół im. Tadeusza Kościuszki w Łobżenicy, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Łobżenicy, SP w Łobżenicy, SP w Wiktorówku, SP w Dźwiersznie, SP w Fanianowie oraz Przedszkole Publiczne w Łobżenicy. Od 11 do 22 marca w tych jednostkach oświatowych odbywały się referenda strajkowe. Wszystkie były ważne, jeżeli chodzi o udział uprawnionych do nich osób i niemal jednoznacznie wskazały, że wszystkie placówki wezmą udział w strajku. W najbliższym czasie ustalane mają być kwestie organizacyjne działania placówek w czasie strajku.

Wszyscy poza Kleszczyną

Na najbliższy poniedziałek w Urzędzie Gminy Złotów przewidziana jest narada dyrektorów szkół z wójtem. Będzie ona dotyczyła kwestii organizacji pracy szkół na czas strajku. W strajku wezmą udział szkoły podstawowe w Świętej, Radawnicy, Sławianowie i w Górznej. Tam zostały przeprowadzone referenda strajkowe. Takiego referendum nie było w SP w Kleszczynie.

Krajenka nie przystąpi

Według informacji z krajeńskiego magistratu oraz z Centrum Usług Wspólnych w Krajence, w placówkach na ternie gminy nie była prowadzona procedura związana ze strajkiem nauczycieli, organizowanym przez Związek Nauczycielstwa Polskiego.

Tarnówka powiedziała „nie”

Nauczyciele w Tarnówce również nie podejmą strajku. W placówce nie było nawet wniosków o spotkania czy negocjacje, nie zawiązano sporu zbiorowego, w związku z czym nie przeprowadzono też referendum strajkowego.

red.

Reklama

Strajk w szkołach i przedszkolach! komentarze opinie

  • Miro - niezalogowany 2019-04-03 18:51:13

    Tak wygląda solidarność zawodowa po polsku.... słabiutkie to...
    Idąc tym tropem rozumiem, że nauczyciele z tych placówek nie przyjmą podwyżek wywalczonych prze tych którzy mają "cojones"?

  • gość 2019-04-03 18:54:07

    mam pomysł to co wywalczą ci co mają jaja niech oddadzą ci co ich nie mają do hospicjum w Złotowie ..każda pomoc tam jest na wagę złota

  • gość 2019-04-03 19:48:47

    Teraz zostały otwarte karty tych postkomunistycznych nauczycieli,którzy jak darmozjady chcą podpalać Polskę Niepodległą i stoją w ramię z komunistą członkiem PZPR Broniarzem,z tym komunistycznym związkiem ZNP.Zapamiętajcie tą hołotę komunistyczną tych nauczycieli,którzy robią awantury polityczne.Oni w pierwszej w kolejności razem z tymi komunistycznymi dyrektorami,powinni być zwolnieni ze szkół.Na ich miejsca czekają ludzie wykształceni po dziennych studiach,a nie po jakiś komunistycznych studiach pedagogicznych wieczorowych jak w PRL.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-03 19:53:46

    Najlepiej ze strony nauczycieli, jako kartę przetargową wziąć nasze dzieci. Podwyżki należą się w tej branży na pewno, ale sposób ich osiągnięcia jest co najmniej nieodpowiedni.

  • gość 2019-04-03 19:57:42

    Ten komunistyczny związek ZNP,to jest reanimacja nieboszczki PRL,powinna być zdelegalizowana.Jak wiadomo ten komunistyczny ZNP,posiada majątek w wysokości około 12 miliardów złotych,okradzionych podatników.Posiadają luksusowe hotele sanatoria.Powinno to być skonfiskowane,a ten terrorysta komunistyczny z PZPR BRONIARZ,powinien siedzieć za kratami.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-03 20:05:12

    Pokaż tych nauczycieli co czekają z wykształceniem chyba z Ukrainy

  • gość 2019-04-03 20:18:54

    Chwała dla tych nauczycieli,którzy są Polakami i patriotami nie przystąpią do strajku awantury politycznej PO-PSL-SLD-Nowoczesna=PRL-bis.

  • gość 2019-04-03 20:38:45

    Niech pan Jacek Koziński - szef ZNP w Okonku ujawni tu swoje zarobki. Jestem pewien, że wielu czytającym opadną szczęki z hukiem.

  • Maras - niezalogowany 2019-04-03 20:42:07

    Naprawdę śmieszne jest to co tutaj piszecie, gdyby taki strajk zrobiła każda grupa społeczna w polsce to już dawno temu żyło by się tu jak na zachodzie. Wreszcie są ludzie którzy chcą coś zmienić w tym śmiesznym kraju. Przydało by się zmienić jeszcze program nauczania by nie był tak idiotyczny jak w chwili dzisiejszej np: co daję znajomość lektury z 1850 roku w dzisiejszych czasach - jest to bezwartościowa nauka albo to ,że zamiast 2 dodatkowych godzin na języki obce są dwie religie w tygodniu...

  • Gość - niezalogowany 2019-04-03 20:46:33

    A spytać kogokolwiek, czy jak dostanie co miesiąc 1000 zł to będzie wywieszał w niedzielę flagę Uni. Tak odpowie 98% pytanych.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-03 21:02:41

    Powiem krótko , ci co nie będą strajkować to ie powinni dostać podwyżki. Związek Solidarność Nauczycieli to dziadostwo pisowskie, to przystawka pisowskiego rządu. Solidarność powinna otrzymać tylko tyle co sobie załatwili. Popieram strajk nauczycieli -- walczcie o swoje a Solidarność Dudy to olejcie.

  • Miro - niezalogowany 2019-04-03 21:03:02

    Do: gość 2019-04-03 19:57:42 - jeżeli Pan Broniarz powinie siedzieć - proszę złożyć zawiadomienie w prokuraturze. W innym przypadku - proszę udać się do psychiatry bo Pana/Pani wpisy męczą mnie. Po wizycie proszę mnie powiadomić - zwracam koszta - dla dobra innych czytających wpisy na tym portalu!

  • gość 2019-04-03 21:55:44

    W krajach skandynawskich zawód nauczyciela jest bardziej prestiżowy niż zawód prawnika czy lekarza. Dostać się tam na studia pedagogiczne to jak u nas na medycynę. Ale wy i tak powiecie, że to banda "nierobów". Wielokrotnie miałem okazję wraz z innymi rodzicami angażować się w różne akcje w przedszkolach i szkołach i po każdym przedsięwzięciu wszyscy rodzice byli zgodni, pytając: "Jak Pani to wytrzymuje, ja bym nie dał/a rady...". Protest policjantów czy pielęgniarek czy lekarzy nie wzbudzał społecznego poruszenia w kontekście negatywnym - grupy te wywalczyły swoje. Polacy, bądźmy dla siebie życzliwsi.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-03 21:56:44

    Dla niedoinformowanych, którzy piszą, żeby im pokazać wykształconych nauczycieli...Żeby zostać nauczycielem trzeba studiować przez co najmniej 5 lat plus podyplomówki, więc każdy nauczyciel jest wysoko wykształcony i zasługuje na szacunek a praca nauczyciela nie jest taka lekka jak się każdemu wydaje. Zapraszam żeby poprowadzić chociaż 45 min lekcji..Nie mówię już o całym bloku zajęciowym

  • gość 2019-04-03 21:58:12

    Wybitni historycy,wielcy patrioci,odbiorcy 500+ zadajcie sobię trudu i sprawdżcię przeszłość swojej rodziny.Okaże się,że dziadek i ojciec byli w PZPR a potem stali się aktywnymi działaczami solidarności.A propos,porównajcie majątek ZNP z pisowskim.Miłej lektury.

  • gość 2019-04-03 22:42:58

    Jak zwykle przed wyborami takie akcje - dzieci i rodzice to zakładnicy a nauczyciele polityczne marionetki.

  • gość 2019-04-03 23:24:01

    Pytanie w referendum "czy chcesz zarabiać więcej " każdy powie tak , trzeba być debilem by powiedzieć NIE. Pytanie czemu 1000 zł a nie 2000 lub 8000 zł kurde też mam mgr też pracuje głosem robie po 9 godz dziennie podwyżkę jak mam to 5-7% i to za WYNIKI ale nie mam FERII 2 TYG WAKACJI 2 MIESIĄCE I WOLNYCH INNYCH ŚWIĄT ORAZ ROCZNEGO PŁATNEGO URLOPU NA PODRATOWANIE ZDROWIA

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 05:48:00

    Jakie podwyżki! !!! Oni pracują po 5 godz masakra !!!!! Jak wam się nie podoba to na truskawki dorabiać !!!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 09:49:33

    Ktoś napisał że aby zostać nauczycielem trzeba skończyć studia i dodatki. podyplomówki. To prawda tylko czy ta sama osoba wie że co roku studia pedagogiczne także na uniwersytetach kończy setki absolwentow i gdzie oni teraz są. Ano w świecie tzw Uni i już nie tylko bo Anglii tam nie ma. Czy ta wykształcona osoba wie że oni tam są bo jako wysoko wykształceni nie mają u nan szans na zatrudnienie. Samorządowe kliki bardzo dbają o swoich którzy z poplecznictwa stanowiska w szkołach blokują nawet wtedy kiedy już są na emeryturach. Gdyby te kliki rozwiązać i rozliczyć, wydać apel że w Polsce w szkołach potrzebni są nauczyciele to wielu z tych którzy czekają na wakaty zgłosiłby się od razu na takich warunkach jakie obecnie proponuje rząd.
    Ten strajk jest polityczny i nie ma nic wspólnego z biedą nauczycieli ani ich uciążliwością z nauczaniem dzieci. Jeżeli ktoś z nich uważa inaczej to do kopalni. Tam też pracują wysoko wykształceni ludzie bo nie każdy może od razu zostać dyrektorem. U nich też jest inaczej oni nie narzekają na to że jest węgiel który wydobywają. Widać nauczyciele mają u nich im więcej dzieci tym gorzej.

  • titigość - niezalogowany 2019-04-04 11:38:19

    Wysoko wykształcona kadra nauczycielska, i to jeszcze podyplomowo- jak to się ma do tego że dzieci musimy nauczać my - rodzice, musimy ślęczeć przy odrabianiu zadań domowych, powtarzać materiał z lekcji, posyłać na korepetycje, bo WY nauczyciele przerabiacie materiał, w klasie gimnazjalnej mojego syna 7 -ro uczniów zdawało komisyjny egzamin z matematyki, 1/3 klasy. tak świetnie uczycie.Pozdrawiam.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 11:42:49

    A pomyślałes że tam są bo lepiej im tam płacą

  • gość 2019-04-04 11:45:27

    Większość z tego co piszesz, to są kompletne bzdury świadczące o nieznajomości tematy. Prawdą jest, że uczelnie opuszcza wielu absolwentów, ale niewielu z nich chce pracować w szkole, bo zarobek na starcie i przez kilka kolejnych lat nie przekracza 2000 zł. Za połowę tej kwoty trzeba wynająć pokój, więc za co żyć. Zawód nauczyciela jest na szarym końcu jeśli chodzi o zarobki, dlatego absolwenci uczelni wolą wybierać inne zawody, a w ostateczności jechać za granicę, gdzie zarobią więcej niż polski nauczyciel. W dużych miastach jest obecnie problem ze znalezieniem nauczycieli o określonej specjalności, ale i w mniejszych miejscowościach ten problem zaczyna się pojawiać. PISZESZ TE BZDURY, BO PO PROSTU NIE LUBISZ NAUCZYCIELI. W SZKOLE BYŁEŚ/ BYŁAŚ JOŁOPEM, KTÓREMU NIE CHCIAŁO SIĘ UCZYĆ, NIC W ŻYCIU NIE OSIĄGNĘŁAŚ/OSIĄGNOŁEŚ, A TERAZ MASZ PRETENSJE DO NAUCZYCIELI.

  • gtitiość - niezalogowany 2019-04-04 12:08:02

    Współczuję. Jak jest tak żle, tak cięzko- to na kasę do Biedronki. Obrażać epitetami ludzi od jełopów nie przystoi tak wysoko wykształconym ludziom , wyobrażam sobie jak są traktowane nasze dzieci,jak są lżone , przez tak zacne grono - nauczycielskie.

  • gość 2019-04-04 12:10:00

    o matko "OSIĄGNOŁEŚ" z capslk-iem pisać:D ciekawe czy to właśnie nauczyciel popisał się swoimi wieloletnimi studiami i podyplomówkami:D
    studia dzisiaj może zrobić każdy, ale mało kto się na nauczyciela nadaje. może i zawód nauczyciela jest daleko pod względem zarobków, ale KAŻDY podejmując taką pracę wie dobrze ile się zarabia w tym zawodzie! zgodziliście się na takie warunki, więc za takie pieniądze pracujcie albo się zwolnijcie. Wolna wola. jeśli faktycznie nie będzie komu uczyć, to podwyżki przyjdą bez żadnych strajków, w których jako kartę przetargową wykorzystujecie nasze dzieci.
    Ps. podejście bardzo pedagogiczne - nie lubisz nauczycieli, więc pewnie w szkole byłeś jełopem - dedukcja na poziomie przedszkolaka

  • Moje zdanie jest takie... - niezalogowany 2019-04-04 14:03:33

    Co to ma być? No a wakacje będą odrabiać... Hahahah.... Chyba ich poj**** jak ja puszczę dzieciaka w wakacje do szkoły, wymyślają... Wielce kur** pokrzywdzeni nauczyciele.... Pfff, żyją za nasze pieniądze tak samo jak policja, politycy, itp. Kredyty na preferencyjnych warunkach, dodatki, pensja pomimo 2 mies wakacji, nie wspomnę o innych feriach i bzdetach. Typu opieka zdrowotna .. Nie podoba się praca? to do dino albo gdziekolwiek indziej.. Tak, tam też pracują ludzie z '' wykształceniem.., '' porobić fizycznie przy taśmie produkcyjnej to narzekanie wyjdzie z głowy.. Bo wiecznie źle, wiecznie mało... Wiele ludzi pracuje cały tydzień lub mają 1 dzień tylko wolny i to rękoma, a nie gębą...
    To jest totalna porażka, zapraszam ujawnić swoje zarobki do wiadomości publicznej i wtedy dopiero coś marudzić, bo jak narazie to tylko narzekanie, i odbijanie piłeczki i spychanie odpowiedzialności na rodziców, bo wnioski do sądu to pierwsi pisać... I na zwolnienie lecieć. Bo kaszelek, ja szanuje swoją pracę i przyjdę nawet przeziębiony jak trzeba i nie robię z siebie ofiary... No ale jak nic się nie potrafi w życiu to można zostać wielkim pożal się Boże pedagogiem... Z przerostem formy nad treścią, bo się należy.... Łopaty w dłoń i do dzieła a nie wiecznie płacz!!!!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 14:57:48

    Ktoś kto napisał i potwierdził że prawdą jest iż wielu absolwentów wychodzi że studiów bez możliwości podjęcia pracy w zawodzie. Jednak dalej jeżeli to jest nauczycie to dał pokaż o co tu chodzi.
    Chamstwo chamstwo i jeszcze raz chamstwo. Nie jest prawdą że absolwenci nie chcą pracować za 2000zł na starcie z kartą nauczyciela. Oni nie są dopuszczani do zawodu przez takie chamstwo w którym nauczanie dzieci się znudziło i prą do polityki. Zróbcie protest i w proteście zwolnijcie się z pracy w szkole właśnie na rzecz marketów czy zakładów produkcyjnych. Wreszcie będziecie też partycypować w PKB. Zobaczcie czy chętnych na wasze miejsca nie będzie.

  • Karol Cygan - niezalogowany 2019-04-04 15:39:31

    No bez jaj już niech tak nauczyciele nie płaczą że tak mało zarabiają za te 80 godzin miesięcznie maja więcej niż ten pracownik na pełnym etacie i jeszcze im mało to niech zrezygnują z posadki państwowej. I idą do normalnej pracy i wtedy zobaczą na czym polega prawdziwa praca a nie siedzicie i wiecznie narzekacie dwa miesiące laby i w 100%platne za co nie pracujecie nie powinniście mieć zapłacone. A zresztą wszyscy za wasze podwyżki my zapłacimy naszymi podatkami cenami w sklepach na stacjach paliwowych itp. Wam dadzą nam zabiorą taka jest prawda

  • nauczyciel - niezalogowany 2019-04-04 18:47:06

    Panie Karolu, dlaczego nie został Pan nauczycielem? Mógłby Pan sobie pracować "80 godzin miesięcznie na panstwowej posadce i sobie siedzieć i tylko narzekać" Po co Pan komentuje, skoro nie ma Pan pojęcia o tej pracy? Powtarza Pan bzdury. Skoro nauczyciele pracują tylko 80 godzin miesięcznie, to ile godzin Pana zdaniem pracują strażacy, skoro pożar gaszą może raz na miesiąc.. 5 godzin miesięcznie? I dostają pensję jak na "normalnym etacie"? Etat nauczyciela jest tak właśnie ustalony z jakiegoś powodu, ale Pan o tym nie ma pojęcia. Zapraszam do tej pracy, do klasy i tablicy, Kiedy Pan popracuje miesiąc wtedy zapraszam do komentowania.

  • GRZEGORZ - niezalogowany 2019-04-04 19:24:14

    Gdzie jest sp2 halo co jest grane

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 19:54:32

    Do nauczyciel : a czy Tobie ktoś kazał iść do tej pracy? To był Twój wybór i wiedziałeś na co się piszesz. Zamiast narzekać jak macie strasznie ciężko, moglibyście docenić przywileje, które macie zamiast wyciągać łapy o jeszcze więcej. Znam wielu nauczycieli i to oni swoimi wysoko podniesionymi główami zasłużyli na moją niechęć. Wielu Z Was wydaje się nie pamiętać, że "oprócz wyższego wykształcenia, dobrze byłoby posiadać jakieś średnie wyobrażenie. I co najmniej podstawowe wychowanie". A porównywanie Waszej pracy do strażaków jest po prostu żałosne

  • gość 2019-04-04 20:43:39

    Jak czytam pochwały dla tych postkomunistycznych nauczycieli,którzy zostali po znajomości i przynależności do postkomuny PO,PSL czy SLD a teraz terroryzują uczni i rodziców jestem przerażony.Jak tak mało zarabiają,to skąd mają domki jednorodzinne i drogie samochody.Można to zobaczyć,że pod szkołami stoją samochody nauczycieli.To jest awanturnictwo polityczne,którzy mają po 18 godzinach pracy tygodniowo,rozmaite przywileje i w bezczelny sposób kłamią i oni uczą dzieci.Te postkomunistyczni nauczyciele,którzy się tak chwalą wykształceniem wieczorowym,są bez żadnej kultury oraz brak inteligencji.Na wasze miejsca czekają ludzie bardziej wykształceni i dajcie im szanse.Macie dziś demokrację,możecie podjąć pracę przy taśmie w Lidzie,Biedrące,w Netto czy w Tesco,tam więcej zarobicie i poznacie pracę nieroby.

  • nauczyciel - niezalogowany 2019-04-04 20:46:40

    Żałosne jest to, że Pan/Pani nie umie czytać ze zrozumieniem. Nie porównuję trudności pracy nauczyciela i strażaka, nie wiem skąd ten wniosek. Mówię tylko, że tak jak strażak nie pracuje wyłącznie podczas gaszenia pożaru, tak nauczyciel nie pracuje tylko przy tablicy i to ciągle wypominanie, że pracujemy 4-5 godzin dziennie jest bezpodstawne.
    A teraz życzę miłego krytykowania i odreagowania własnych frustracji na nauczycielach. Nie mam zamiaru dłużej nikomu tutaj udowadniać, że moja praca zasługuje na wynagrodzenie.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 21:11:33

    Strażak, policjant czy lekarz po operacji/akcji w terenie nie ucieka do domu udając, że musi pracować ale resztę godzin siedzi na dyżurze w miejscu pracy. Wy, nauczyciele twierdzicie, że pracujecie więcej niż tylko na lekcji, ale robicie to w domu, bo w pokoju nauczycielskim, czy wogole w szkole nie ma warunków. Większość ludzi, jeśli uważa, że ich praca nie jest należycie wynagradzania i chce coś z tym zrobić, to ZMIENIA PRACĘ. Wy strajkujecie, mimo że wiedzieliście na co się piszecie.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 21:22:47

    Dyskutować z takim durniem co napisał komentarz typu "postkomunistyczni nauczyciele, sld, po, 5 godz. pracy, itd." to jak kopać się z koniem. Kiedyś na portalu Okonek bez cenzury był taki sam nieuk i idiota. Ale chyba to ta sama osoba. Zwykły troll

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 21:23:11

    Jestem wkurzona bo moje dziecko siedzi w szkole 7,8 godzin zje obiad i sleczy nad zadaniami domowymi następne 5 godz! Pytam gdzie dzieciństwo gdzie odpoczynek dzieci to nie roboty! Słońce świeci rolki się grzeją ale kiedy pojeździć skoro nauka i nauka! Czy ktoś się zastanawiał ile dzieci siedzą przy nauce w tygodniu? Jeśli ja nie wykonam swojej pracy w całości mam po premii pytam czemu nauczyciele zadają zadania domowe 1 przykład w szkole 10 do domu niech starzy się męczą bo przecież nie pracują ciężko albo niech płacą za korki.Ktoś kiedyś o nich słyszał? Nie nauczyciel zgodnie z nazwą NAUCZYŁ! Dać im ten 1000 ale pozabierać wszystkie dodatki przywileje niech są traktowani jak wszyscy to nie szlachta!

  • gość 2019-04-04 22:45:26

    strajkują nauczyciele którzy pokończyli studia zaocznie tak jest u nas w dzwiersznie , gdzie cała prawie kadra to nauczyciele nieuki takie nauczycielki pocieszycielki co nic nie robią.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 22:52:13

    Akurat to, że "jeden przykład na lekcji, a reszta w domu" jest wynikiem przeładowania programu. Podstawa programowa jest fatalna i proszę uwierzyć, że nauczycielom też się to nie podoba. Chcieliby mieć czas na lekcje utrwalające, ale muszą pędzić z materiałem. Taką szkołę zafundowali nam nie nauczyciele, a rządzący. I uważam, że do nich te pretensje.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-04 23:05:40

    Może by tak postrajkowac właśnie o tą podstawę programowa a nie o kasę?? O pieniądze na rozwój szkoły zamiast na wypełnienie kieszeni? O stworzenie warunków do pracy w szkole, żebyście nie musieli wielce w domach pracować?? Ale po co. Wystarczy kasiorka do łapy bo to jest najważniejsze

  • Gość - niezalogowany 2019-04-05 06:59:47

    Jeśli mnie pamięć nie myli, to w szkole 40 lat temu miałem po 7 godzin lekcyjnych dziennie. Plus soboty. Zadanie domowe z każdego przedmiotu. Rodzice nie pytali nauczycieli, kiedy będę miał czas na zabawę. Jak miałem wolne, to były inne obowiązki zadane przez rodziców. Nie było korepetycji, bo kolega koledze pomagał w nauce. Jak uczeń rozrabiał i na nauce mu nie zależało, to były szkoły dla orłów i tam trafiał. Nie było komórek, a gimnazjalistki w szkole tyłkami nie świeciły. Mógł bym pisać bez końca.

  • gość 2019-04-05 13:55:30

    Ten nauczyciel niedouczony,który należy do komunistycznego ZNP,powinien dostać kopa w tyłek,który robi awanturnictwo antypolskie przy pomocy bojówek bolszewickich z PO,PSL,SLD i innej hołoty komunistycznej,która okrada Polaków.Proponuję prześwietlenie tych komunistycznych nauczycieli,którzy niby zarabiają 2.000 zł.pracując, 18 godzin tygodniowo,skąd oni mają takie majątki.Skieruję o wszczęcie postępowania do CBA,ABW,UKS i Prokuratury.Jak złodzieje i kłamczuchy postkomunistyczni mogą uczyć Polskie dzieci!!!To jest SKANDAL!!!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-05 14:51:47

    Stul pysk, boCię do psychiatry zarejestruję.

  • gość 2019-04-05 17:38:44

    Jestem za prześwietlenie majątku tych postkomunistycznych nauczycieli,po wieczorowych studiach.Wiadomo,że nauczycielem zostaje,który nie ma żadnego wykształcenia i żadna firma ich nie przyjmie,to są miernoty z rodowodem po rodzicach zagorzałych komunistów.

  • Grzegorz - niezalogowany 2019-04-05 23:17:12

    A gdzie jest sp2 my też strajkujemy halo. Zapomnieć o dwójce to jak zapomnieć że kiedyś poloneza produkowalismy!!!!!

  • Gość - niezalogowany 2019-04-06 16:07:51

    Nauczyciel.....zawód z powołaniem. ...Coraz mniej dobrych pedagogow niestety .....Studia pedagogiczne jedne z najprostszych studiów. .. czysto teoretyczne studia, nie przygotowuja studentow do pracy z dziecmi/młodzieżą. ... a potem szok, rzeczywistosc przerasta w szkołach, a potem wypalenie ....Bez powolania, zaangazowania i zmiany kształcenia kadry pedagogicznej....nie bedzie dobrych nauczycieli i zadne podwyzki tego nie zmienia. Etat 18 h.....do 40 godzin jeszcze dużo brakuje....ta różnica to czas na przygotowanie się do lekcji, sprawdzenie klasowek etc...ale ten czas dodatkowy to już na spokojnie w domu, nie pod okiem szefa prywaciarza....Tez chciałbym tak kiepsko zarabiać za 18 h etatu+ 22 h w domu na przygotowanie i WSZYSTKIE wolne dni:wakacje , ferie, przed świętami i między świętami. ...

  • gość 2019-04-07 13:16:25

    Brawo Tarnówka , strajkującym polecam zmienić pracę , w marketach brakuje kasjerów i wykładaczy towarów , a i w fabryce tektury pracy nie brakuje , .zarobki 2tys na rękę praca na trzy zmiany , w niedzięlę i swięta 172 godziny miesięcznie ,

  • Pedagog - niezalogowany 2019-04-07 14:38:55

    Ja nie będę strajkował idę jutro do pracy normalnie jak każdego dnia. Konstytucja gwarantuje mi wolność wypowiedzi w tej kwestii i tak jak strajkujący mam prawo do własnego zdania. Generalnie to nie jest strajk tylko ewidentna rozgrywka polityczna Pana Broniaża i szantaż społeczeństwa. Nie rozumiem jak można w walce o pieniądze pomiatać uczniami i rodzicami. Dlaczego strajk nie odbył się tydzień temu, jak nie było nic ważnego? Może w matury trzeba by go organizować? Szkoda, że w tej pogoni za kasą i portfelem nie liczy się młody człowiek. Ostatnio usłyszałem od ucznia, który dobrze się uczy, że to gadanie to klęska i upadek resztek autorytetu nauczycieli. No właśnie i jak rozumieć nauczyciel z powołania, skoro wszystko dla kasy. W zasadzie powinno być w szkołach jak w korporacjach - premia należy się temu co ma wyniki, a nie jak to jest teraz czy się stoi czy się leży 1000 się należy. Jakby tak było to i młodzież by lepiej nauczona była i szkolnictwo lepiej by funkcjonowało. A tak widzę jak pracują moi znajomi wyrywają sobie rękawy coby rodziny utrzymać. Nie dostają płatnych rocznych urlopów na podratowanie zdrowia ani 3 miesięcy wakacji. Nie mamy źle moi drodzy. Generalnie nie strajkuję, bo mam własne zdanie i nie muszę być jak wszyscy, bo jestem sobą i wiem o czym piszę

  • Gość - niezalogowany 2019-04-07 21:58:23

    Więcej wypowiedzi tego typu mogłoby tylko zjednoczyć nas wszystkich. Na szczęście Widać, że nie dla wszystkich liczy się tylko kasa.

  • Gość - niezalogowany 2019-04-07 21:59:06

    Pedagog. ...brawo! Czyli nie jesteście wszyscy tacy sami....Dziękuję

  • Gość - niezalogowany 2019-04-07 21:59:32

    Pedagog. ...brawo! Czyli nie jesteście wszyscy tacy sami....Dziękuję

  • Pisowiec - niezalogowany 2019-04-11 08:38:08

    Nauczyciele nie dajcie się sprowokować idiotycznymi komentarzami

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

AGRO-KREDYT DLA ROLNIKÓW

AGRO KREDYT DLA ROLNIKÓW - najwyższa przyznawalność, najlepiej liczony dochód. Dedykowany doradca dla rolników, dojazd do klienta. Tel. 508-615-949


Mechanika Pojazdowa Części

AUTO MAR Warsztat samochodowy zaprasza na: Obsługę i naprawę klimatyzacji, Wulkanizacje, Wymianę zawieszeń, sprzęgieł, olejów, hamulców, pasków,..


Auto Szpon Elektromechanik

Oferuję usługi elektromechaniczne : naprawa rozruszników oraz alternatorów, instalacje elektryczne, systemy: airbag, abs, esp, centralne zamki, car..


Planuje zakup w 2019/2020

Planuje zakup w 2019/2020 mieszkania 3pok. lub małego domu do remontu. Proszę o kontakt osoby zainteresowane sprzedażą w tym czasie.


Praca od zaraz!

UWAGA! W związku z dynamicznym rozwojem firmy, firma euroFASADA Więcbork poszukuje pracowników do produkcji stolarki aluminiowej, do montażu..


Mechanika Pojazdowa-Serwis

MECHANIKA POJAZDOWA AUTO MAR naprawa zawieszeń pojazdów naprawa układów hamulcowych wymiana sprzęgieł naprawa i wymiana układu wydechowego..


Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zlotowskie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Angelika Leszczyńska, Mariusz Leszczyński “Leszczyńscy” S. C. z siedzibą w Złotów 77 – 400, Wojska Polskiego 2

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"